Eva Lanek!

Eva Lanek, jag fullkomligt älskar denna människa!! När jag ringde till veternären innan så ville de ju göra ultraljud på alice för att se att livmodern såg bra ut, jag skulle ju ändå in med henne för att kolla ögonen men ville ju bara förvarna de lite, också fick vi ju ändra tiden lite då! När jag kommer dit så får jag ju träffa Eva, jag kommer aldrig gå till någon annan än henne om jag inte måste, inte ens vid en vaccinering. Hon kollade på Alice ögon, säger att det vänstra ögonlocket ligger lite lite inåt och att det kan vara det som gör att hon blir irriterad i ögat ibland, men hon tycker inte det är något som behöver fixas till nu, men att de kan göra det om jag vill. Jag vill inte att det ska fixas till. Dropparna som hon fick sist funkade med en gång och var kanon så jag tycker att man kan fortsätta behandla när hon blir irriterad istället, Eva höll med och sa att vi får ju helt enkelt acceptera att Alice kommer ha ögoninflammation lite oftare än andra hundar, framförallt med tanke på att hon inte har tårkanal (samma ögon som ögonlocket går lite inåt), vilket kan göra det irriterat runt ögot också!

Sen påpekar en annan tjej som är med där inne (tror inte hon är veterinär utan djursjukvårdare eller vad det nu heter när dom inte har veterinärutbildningen), att Alice har ju fortfarande massa mjäll i pälsen. (denna tjejen var med när jag var inne med Alice för huden första gången i oktober)
- ja, jag vet! säger jag, lite lätt.
- men du var ju inne och köpte spot on?
- ja, hon har fått de i två veckor och ska få sista på onsdag, också får hon ju fiskoljan! säger jag och tänker att jaja, det har väl inte börjat verka bara!
- men det skulle ha hjälpt tills nu, hon ser ju inte alls bra ut.
- nähe? säger jag som ett fån!

Eva kollar på detta också och håller med tjejen. sååå, det är dags för schampoonering 3 dagar i veckan igen! jag blir lite trött när hon säger det, finns det liksom ingen tablett? ;) men schampoonering är bästa sättet, och jag behöver inte göra hela Alice denna gången, bara ryggen. Så då kan jag göra det hemma så det går rätt lätt :)

Sen kollar hon på alice där bak och sen frågar hon massa frågor, om hur alice mår, dricker hon mycket? äter normalt? är hon pigg och glad? Också frågar hon om hanar är på henne mycket. Jag svarar att Alice mår bra, äter och dricker normalt och är pigg och glad och busar massor med lilla Ella. Och hanar är inte super intresserade, en del är ju det såklart men det är snarare tvärtom. När vi har försökt para så har hanarna inte gjort något direkt kämparinsatts enligt hanägarna. Då tycker Eva att vi inte behöver göra ultraljud, och det är detta jag bara älskar med Eva. Hon säger till mig att hon tycker att det är bortkastade pengar att göra ultraljud, och att hon inte tror att det är något större fel på Alice, bara att hennes ägglossningarna och hormoner inte fungerar riktigt som det brukar göra på tikar. Visst kan hon göra ett ultraljud om jag vill, men personligen tycker hon inte det behövs. Jag säger att vi behöver väl inte göra det då, men att jag är lite rädd för att man väntar och väntar och väntar och sen smäller det också var det saker där som man kunde sett men så är det för sent. Eva säger att just nu tror hon inte att hon kommer se något på livmodern. Och även om Alice skulle få livmodersinflammation om två veckor, så ser man inte säkert det idag. Så det bästa som jag kan göra nu är att vara uppmärksam på Alice (så som jag är idag, tillägger hon;) och ser jag någon förändring i hennes allmäntillstånd så får jag komma in.

Ja. jag älskar Eva som fan! jag har vart hos så många veterinären som jag skrämt livet ur mig och som har gjort massa tester prover och behandlingar på alice som har varit helt totalt onödiga och som bara har kostat mig pengar, men Eva säger precis vad hon tycker och det uppskattar jag så jävla mycket. Får nästa skicka henne en julblomma!

Hon frågade också föresten om Alice hade gått ner i vikt. Nä säger jag, hon får äta så mycket hon vill för ibland så vill hon inte äta, när hon löper eller är skendräktig och sådär. Också frågar jag om hon tycker Alice är mager.
-nä, det ska mycket till för att jag ska tycka att en hund är mager. Hon är jätte fin. Vi ser så sällan hundar som är så fina som henne i hullet!
Det blir jag glad av att höra. Men det är inte min förtjänst. Alice tänker på sin figur själv och håller vikten nere helt på egen hand faktiskt :) jag borde lära av henne!


Så nu är vi glada här. Och jag har badat alice på ryggen och jag tycker redan hon blev bättre. Blev blank och allt mjäll försvann. Sen kommer det ju såklart komma mera men jag tror fan jag ska satsa allt jag äger och har på att ställa henne i stockholm ändå! det var ju bara 66 hundar ju!!

Kärlek till dig Eva Lanek på Varbergs djurklinik!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Vad skönt att du har hittat en sån bra veterinär! Hon fick dig att lugna dig lite va? Gott att höra att Alice är perfekt i hullet, de ser nog många hundar som Tellus. Småtjocka ;)

2010-12-14 @ 07:11:11
URL: http://nilss0n.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0