glad inne, ont ute!

Idag har vi lämnat in examensarbetet på riktigt denna gången, nu väntar vi på resultatet. Att vi ska gå underkänt är inte så troligt, eftersom hon borde ha gett en liten hint om det under opponeringen kan man ju tycka, så nu väntar vi på G eller VG (finns inte MVG här). Jag hoppas på VG som fan :) det är lite sorligt att det är slut nu, ska jag inte få träffa Sara i stort sett varje dag längre. Vi har haft det roligt tycker jag, och hennes mage har ju bara blivit större och större och snart smäller den ;) Det är så synd att hon bor i halmstad juh, eller att jag bor i varberg. beroende på hur man ser på det ;)

Igår firade vi jul med min familj, några åker till egypten på torsdag och vi ska ju fira med B´s familj enligt tradition på julafton så vi tjuvstartade i går med min familj. Trevligt var det och många fina paket fick jag. tack tack.

Nu gör mina händer riktigt ont. Innan var det inte så farligt och jag begymrade mig inte så mycket över det, tänkte att jag kan ju ändå inte göra så mycket åt det så varför tänka på det? Men nu kan jag inte göra annat än att tänka på det, i stort sätt alla fingrar har sprickor där man böjer dom, det värsta är när jag ska knyta skorna för då måste jag ju böja och ta i hårt och dra, så då börjar det alltid blöda. usch. B säger att jag ska åka till doktorn, men jag tror inte det finns så mycket dom kan göra. Föresten tycker jag inte om att smörja med kladdiga smörjor på mina händer. Jag tvättar nog händerna för ofta också för det försvinner ju med en gång, vet inte när jag skulle kunna ta det utan att behöva tvätta händer kort efter, förutom på natten då. På nätterna kletar jag på så mycket helosan jag bara kan så händer riktigt ska få suga åt sig, det är dock kvar på morgonen och då tvättar jag ju händer igen. jag hade just nu kunnat tänka mig att följa med B till afrika om några veckor trots allt, bara för mina händers skull. Kommer ihåg hur skönt det var när vi var där i januari och jag nästan kunde se hur mina händer drog åt sig alla fukt och läkte, efter två dagar var såren hur fina som helst..sen gick det upp sprickor igen efter två dagar vi kommit hem. Men, jag har nog hellre onda händer än slaskigt väder om det är alternativen, jag fullkomligt älskar detta underbara väder. snälla snälla vädergudar låt det vara minusgrader fram till mars-april nu! Och vet ni vad jag tänkte igår när jag knöt skorna?? jo jag tänkte "jag ska ju vara jävligt glad att jag har händer iallafall, finns ju faktiskt dom som inte ens har det" Man får försöka se saker från den ljusa sidan här i livet :)

Nu ska jag lägga mig och sova. Hela familjen ligger och sover, förutom katten som är ute och jagar möss, eller mest troligt är väl att hon ligger i sitt lilla värmehus i uterummet. Men hon måste ju vara ute nångång så det får bli på natten, för dom är ju nattdjur katter. Men hon hade nog helst varit en sov-hela-dagen-katt. När någon börjar borsta tänderna på kvällen så vaknar hon direkt och springer och gömmer sig, hon vet att det är dags då. IBland blir jag så förbannad på henne för jag få jaga henne i hela huset innan jag kan gå och lägga mig. Försöker komma ihåg att släppa ut henne innan jag börjar borsta tänderna, men minnet är ju som det är.

Imorgon ska jag till Lotta. Hon ska klippa sig och jag ska gosa med lilla dottern, den finaste flickan som finns förövrigt. Hon har blivit så stor sen hon föddes i mars. Tiden går så fort och bäbisar växer så fort så det är inte klokt. Då var hon bara en liten skrynklig potatis, nu är hon en liten människa som rör sig och vill saker :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Jag har vanliga stearin ljus i lyktorna, i en liten ljushållare. Men man ska nog satsa på något "rejälare", för dom vill inte brinna så länge i kylan. Jag tänkte att jag skulle ta och testa med ett gravljus, det håller ju längre. kram

2010-12-21 @ 19:07:33
URL: http://jeennyyss.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0