jag har nog valt fel ras...

 

 Deltagare Nordisk Mästerskap i lydnad 2010/

Competitors Nordic Championship in Obedience 2010



NORGE

Lagledare/Teamleader Jan Odd-Geir Sørmarken

Förare/Handler Hund/Dog Ras/Breed

Line Fatland Frøystad Harry-Pepper Border collie

Monica Wickstrøm Kronvallaren Extra Border collie

Hege Johnsen Kronvallaren Gustav Vasa Border collie

Nina Basma Kronvallaren Glöd Border collie

Trond Brustad Doubleuse Cloudberry Golden retriever

Kjellaug Selsaas Myrullen’s Junior Flis Border collie

Reserv

Maren Helene Teien Amira Border collie

FINLAND

Lagledare/Teamleader Maarit Karhu

Förare/Handler Hund/Dog Ras/Breed

Christa Enqvist-Pukkila Tending Vigor Border collie

Sirke Viitanen Tending Conqueror Border collie

Katja Kiviaho Tending Airborne Border collie

Mari Leiviskä Tending Pantheress Border collie

Kati Mäntyniemi Tending White Wicca Border collie

Elina Niemi Tending Bluey Border collie

Reserv

Nina Manner Tending Hotspur Border Collie

DANMARK

Lagledare/Teamleader Erling Olsen & Anette Olsen

Förare/Handler Hund/Dog Ras/Breed

Helle Damkjaer Faehunden’s Pepsi Border collie

Miriam Søndergaard Texas Border collie

Lone Thyrsgaard Amos Border collie

Helena Lund Thomsen Asasara Click Jubii Border collie

Vivi Pedersen Kelliegårdens Ozi Border collie

Jonna Madsen Bracken Border collie

Reserv

-

SVERIGE

Lagledare/Teamleader Lotta Linusson & Anne Dahlin

Förare/Handler Hund/Dog Ras/Breed

Maria Hagström Vallmyra Ylle Australian Stock dog/ Working Kelpie

Diana Ljungström Tazzhagens Tazz Border collie

Mona Kjernholm Vallhunden Marvin Border collie

Sofia Edlind Gränsvallarens Tia Border collie

Pia Albinsson Kronvallaren Caisa-Cavat Border collie

Mona Karlsson Stensvassas Lillsilver Raider Border collie

Reserv

Lena Andersson Kronvallaren Gubben Border collie



Det verkar ju helt klart som att det är bordie collie man ska ha om man ska gå lång på lydnadsplanen, till och med i norge, danmark och finland. Men tänkt vad coolt det skulle vara om jag skulle vara med i Landslaget med Alice, eller ännu häftigare, med Ella :) Wilma är nog tyvärr lite gammal för att hon ska hinna bli så duktig. Och jag är inte så duktig på att träna mina hundar så jag kommer ju inte gå så långt..men jag ser det framför mig...bordie colle efter bordie colle går in på plan och gör sitt..också kommer jag och Ella in och får högsta poäng..det hade vart coolt :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Håller med dej, det e ju det som e det häftiga:)

2010-12-27 @ 18:39:06
Postat av: Annicka

Lite trist med alla BC men visst finns det nån uppstickare ibland..... Vet bl.a. en Basset Hound och en Tax som är LydnadsCH. Men har man bestämt sig för att satsa på SM i lydnad så kanske man inte köper en Pekinges :) Men kör du så det ryker med Ella! Jag tävlade mycket med en av mina Petiter och han var superduktig...... När han inte stack iväg och jagade. Ha Ha Ha Kram på Er. Ses snart.

2010-12-28 @ 07:51:24
Postat av: kim

Vilken trevlig blogg du har:)

2011-01-02 @ 17:08:08
URL: http://kiom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0