Juldagen!

Nu var ju julafton slut, man borde fira jul i en vecka tycker jag. Det är så trist att man ska planera och planera och förbereda och hålla på, för att allt ska vara över efter en enda dag. Idag har vi inte gjort mer än nödvändigt. Vi har eldat upp papper från igår, och vart ute och gått med hundarna..sen vilat, ätit pizza och sen vilat mera. Riktigt skönt :) Jag må vara hemma hela nästa vecka, men det ska pluggas. Ska läsa massa böcker, eller iallafall vissa kapitel i många böcker. usch och fy, men det är ta mig fan också det sista jag gör på denna utbildningen, om jag ser till att bli godkänd, och det ska jag se till att bli för jag vill absolut inte komplittera saker när jag börjat jobba sen.

Alice är ju den enda hund här hemma som är duktig på att gå lös i skogen. Tänkte på det när vi var ute och eldade innan och hon var med. Vi behöver inte lägga nån energi på att ha koll på henne överhuvudtaget. När Ella får gå lös så måste man ha full koll HELA tiden för kommer hon för långt bort eller får ett spår så är det kört, och wilma får ju i stort sett inte gå lös på promenader, för hon sticker direkt! Men Alice, ja hon följer oss där vi går, stannar vi - stannar hon, vänder vi - vänder hon. Vi är så bortskämda med hur duktig hon är på detta, tar henne så mycket för givet på promenaderna, också blir jag så arg på henne de få gånger som hon sticker ifrån mig - vilket hon bara har gjort två gånger om det inte är så att någon annan hund sticker iväg med henne. Men hon är ju faktiskt otrolig! Min pärla. Måste åka till klubben i veckan och träna igen, är så sugen på det nu. Och Ella måste ju få träna lite mera på att stå och springa inför utställningen, det var länge sen men snart är det dags igen. Och nu är hon äldre (men fortfarande i valpklass) så nu kan domaren ha högre krav på att hon ska stå stilla kanske, iallafall så har jag krav på henne att hon inte får hoppa och bitas och åla sig och hålla på :)

Jag läntar så jävla mycket till att börja jobba nu så ni anar inte. Jag vill inte plugga mera, jag vill inte gå till skolan nån endaste mera gång. Inte för att jag vantrivs där, men jag vill vidare nu, vill därifrån och ut i arbetslivet!!! Men det är bara 22 dagar kvar sen börjar jag. Fan vad kul det ska bli :D Fick innetofflor igår som jag ska ha på jobbet också, jag är laddad ;)





Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lina

Har du de böckerna emma? Skulle jag kunna få låna dem också? När du är klar? Räcker en dag kr natt ;-) jag har inte hittar dem någonstans...

God fortsättning. Kram

2010-12-26 @ 13:20:38
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0