Julfint!

Har i hört talas om julkvinnan? Hörde om henne på radion här om dagen, jag tror jag börjar bli en julkvinna. Eller börjar och börjar, jag har väl varit det i fyra år med tanke på att i firar jul här hos oss. Klart att man har lite press på sig då att det ska vara fint. Nästa år kommer jag ha jobbat ett helt år, får börja spara pengar med en gång jag får första lönen så att jag har råd att slå på stort och dekorera huset julen 2011.

Iallafall. Köpte julstjärnor (blommor) på ica idag, slog inte på stort. Det fanns två sorter, en sort för typ 47 kr och en sort för 9 kr, eller nått sånt. Jag valde den billiga. Nån måtta för det vara, nästa år tar jag dom dyra! Också köpte jag ett 1-24 ljus, den billigaste (fast den var faktiskt också finast ;) och igår köpte jag adventsljusstake. Följer trenden med att ha fyra stora blockljus istället för fyra smala fjuttiga ljus, det gör julkvinnan, följer trenden alltså. Sen har jag hållt på hela eftermiddagen och kvällen med att stryka gardiner och byta och fixa och grejja. Sen fortsatte jag med att slå in julklappar, det tycker jag är riktigt roligt. Det är så kul att slå in julklappar i fina olika papper med fina snören. Har slått in alla vi hittils har köpt, får skynda oss att köpa mera så att jag kan slå in igen :)

Vet ni. Ella är så söt. Har jag sagt det innan? ;) Börjar se en sida hos henne mer och mer som jag inte direkt lagt märkte till innan. Det är ju så mycket fart i henne, hon flyger omkring och tuggar sönder saker och sådär, men i allt detta, så är hon den sötaste och gosigaste lilla vovve. Hon vill vara nära nästan hela tiden. När jag låg i soffan är om dagen och pluggade och skrev på datorn, så kom hon och satte sig mellan mig och bordet och bara tittade på mig med sina söta små ögon. Självklart klappar och pussar jag på min lilla flicka, sen slutade jag. Då går hon ett varv runt bordet sen sätter hon sig framför mig igen och tittar bedjande på mig "klappa mera". Och på morgonen så kommer hon alltid till oss i sängen. Hon ska helst ligga med huvudet högt hon, i korgen så har hon en kudde och i sängen lägger hon sig på nån av våra kuddar eller på en arm eller på ett ben. Detta tycker hennes matte om ska ni veta. Är det något jag tycker om så är det att ge och få kärlek från våra älskade fyrbenta :)

 

Nä nu ska jag ta och leta julklappar på nätet. Smidigt när det är ont om tid!
Just det ja. Vet ni. Det är ju inte säkert att man får "gå upp" med sitt examensarbete, handledaren kan alltså säga att det ni hittils har är för svagt och ni får vänta med att gå upp på examination vid det andra tillfället, som i detta fallet skulle vara i januari. Men idag träffade vi våran handledare, det första hon säger är "Ja! Självklart kan ni gå upp" Yes. Jag har egentligen aldrig tvekat för jag tycker att vårat arbete är skit bra. Men kul att hon tycker det är bra då också :) 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0