Måste skryta lite!

Ella verkar inte bara vara en väldigt fin utställningshund, och en väldigt bra jakthund. Hon har idag även visat utmärkta färdigheter i lydnad :) Hon kan nu i stort sätt sitt, ligg och stå helt klockrent och gör även skit snygga ingångar! Hon är så smart den hunden att jag knappt behöver anstränga mig! Jag tänkte till och funderade kring hur jag lärade Alice ingångar, och kom ju på att jag belönade det steg för steg, ett steg in mot mig belönades i början, för att till slut få till fler och fler steg och till slut få till hela ingången in till sidan av mig. Ella gör ett steg, jag belönar. Gör det några gånger, sen gör hon i stort sätt hela ingången helt själv helt plötsligt! Jag tänker att jag provar att lägga till kommande: fot! Jag säger fot några gånger medans hon gör sina snygga steg, sen kunde jag säga fot när hon låg framför mig och hon bara steg upp och trippade in till sidan. Hon är ett geni! ;)

Hon är riktigt duktig. Måste börja träna mera med henne. Får lägga upp det hära schemat som jag hade tänkt mig, idag var det Ella som tränades, imorgon får det bli Alice om vi kanske ska in till klubben. Sen får wilma köra nästa gång. Det blir bra :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0