Snö!

Inatt har här kommit ganska mycket snö, och det snöar fortfarande :) Jag hade tänkt gå ut och gå i morse men ändrade mig eftersom dom antagligen inte har hunnit skotta vägen här ännu och Wilma har nog lite ont i kroppen och tassarna från jakten igår, och Ella får ju så mycket snö i pälsen som bara bygger på. Så vi får gå senare i dag när de går att gå på vägen bättre! Men nu ska jag snart iväg och jobba. Hoppas på att alla som bor i halmstad är ute och åker pulka idag så vi kan bada på det stora badhuset där utan att det är en jäkla massa folk, sist kom vi inte ens in för att det vad fullt! Vi åkte till falkenberg istället, där är det nästan aldrig mycket folk och lugnt och skönt :)

Vet ni vilka jag stör mig på mest på badhuset? Om ni undrar så är det mammorna i duschen som fortfarande har kläder på sig. Deras barn ska antagligen på simskola och då tänker inte mammorna att dom ska bada utan bara titta på sin barn, jag förstår detta! Men gud som de gnäller! De står bredvid duschen och talar konstant om för sina barn att de inte ska skvätta på dom för dom har kläder på sig, och om barnet råkar skvätta på dom så skriker de och blir besvikna över att de även idag inte lyckades hålla sig torra. Ett barn duschade en gång i en sån dära dusch med duschslang (alltså en som inte är fast), det finns ett fåtal sådanna. Barnet råkade spruta ner hela sin mamma som stod jämte i kläderna på, mamman skriker och blir arg och säger "Detta händer varje gång nu var det sista gången du duschade i den duschen!" Tror ni det var sista gången pojken duschade i den duschen? Nä, det tror jag inte jag heller. Tomma hot är många föräldrars specialitet! Ja mena, om det nu händer varje gång så kunde hon sagt åt honom att inte duscha i den tidigare, vilket hon säkert gjort men han väljer den ändå, och hon säger så varje gång.

Jaja, jag lär mig mycket om att vara förälder genom att observera föräldrar :) Alla uppfostrar ju sina barn som de vill, självklart! Men många gånger tänker jag ju att jag hade gjort på ett annat sätt :)

Det är mysigt att sitta här och titta ut på snön som faller och alla fåglar som flyger fram och tillbaka till fågelmaten i trädgården. Men nu måste jag nog göra mig iordning för jobbet!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, många gånger tänker man att man skulle gjort annorlunda när man ser föräldrar. Frågan är hur mycket bättre man är när situationer uppstår och man är irriterad/stressad/trött :) Men jag tänker likadant, jag är ju den bäääästa föräldern, haha! små pippfåglar är supermysigt! Mina har hittat tillbaka!lo

2010-12-05 @ 10:55:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0