förkylningar och bilar.

Alice förkylning börjar nog bli lite bättre. Hon är pigg och sprallig så länge hon får vila, men efter en promenad så är hon väldigt trött. Så vi tar det lite lugnt med henne, i eftermiddags så tyckte jag att det gula i ögat hade blivit lite mindre. Så vi fortsätter tvätta och torka rent och hoppas vi slipper ett besök till veterinären. Hon började däremot nysa innan, får se om det fortsätter annars var det nog bara ett hårstrå eller nått som kliade lite i nosen, hoppas.

Jag har precis skrivigt ut CV och personligt brev och grejjat med betyg och referenser. Min seriösaste arbetsansökan nånsin ska imorgon läggas på lådan. Hoppas nu jag får detta sommarjobb!

Solen har ju lyst väldigt stark och varmt idag. Blev lite nervös när det började töa så mycket. Jag vill inte att snön försvinner än, jag ville verkligen inte det. Vet att många är trötta på det men jag tycker det är så otroligt fint. Jag tänkte innan när vi var ute och gick att jag lätt skulle kunna flytta på mig och bo lite längre upp i landet, bara för att få ha det så här varje år. Älskar det!

Men vet ni vad.  Jag var och besiktigade min bil idag, OCH DEN GICK IGENOM!!! Så rent ut sagt, jävla skönt, att slippa grejja och åka till verkstan och va utan bil i flera dagar och lägga pengar på den. Det var två små grejjer som måste fixas på den till nästa besiktning men jag hoppas inte jag ska behöva besiktiga denna bilen mera, jag hoppas på att ha en stor fin ung kombi nästa vår, ja det är min plan det :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0