Frusen wilma, korv och plugg.

vi var ju på musikal i lördags. Vi kom dock inte ut med bilen så B´s föräldrar fick hämta oss borta hos grannen. Dom hade nämligen svårt att ploga vägen här eftersom det har blivit väldigt mycket snö nu. men nu kommer vi ut igen så dom har jobbat på riktigt bra i helgen :)

Alice hjärtat har gått och blivit sjuker. Det började med att nosen rann i förra veckan, så rann den i några dagar och i lrödag morse så började det även bli gult kladd i ena ögat..och nu är det mycket kladd i ena ögat. men hon är pigg och glad så det är nog ingen jätte akut fara på taket, får se här om det försvinner annars så får jag åka in med henne i veckan. Undrar om tussan kan ha smittat henne? vet ni om katt kan smitta förkylning till hund?

Igår så var vi ju ute och skottade igen. När vi började bli klara så skickade jag sms till b´s föräldrar att korv med bröd uppskattas ute på landet. Det tog en timme sen så var dom här med korv och bröd och dricka och efterrätt, underbara svärföräldrar :) så vi pölsade upp i skogen och tände en brasa och grillade korv. Wilma tyckte dock att det var världshistoriens sämsta idé nånsin! hon satt och skakade så jag trodde hon skulle skaka sönder, jag och svärmor tog av oss våra tröjor och lindade in wilma med men det hjälpte inte utan hon fortsatte skaka, så jag fick gå hem med henne så fick hon ett grisöra att tugga på framför brasan inne istället :)
Alice tyckte ju då att det var en helt underbar ide att grilla korv, korv som är så gott och hon som kan titta så fint på en när man äter ;)



Nu måste jag plugga plugga. Det är mycket att göra denna veckan. Imon är vi lediga från skolan men då är det istället jobb hela dagen + besiktning av bilen. *hoppas hoppas att den går igenom*

sen så är det skola skola skola!!! så jag måste hinna plugga därimellan för tills på fredag ska jag skriva klart en grej och nästa vecka är det praktik så tills dess ska jag har gjort en stor grej också! och nu då så blir det antalige natt hinna med ett veterinär besök mitt i allt detta också!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0