hundträning!

Igår så var jag inne på klubben med både alice och Wilma och tränade med Linnea och Rocky. Det var riktigt roligt. Jag började med Wilma, hon var på. Hennes linförighet börjar bli bättre och bättre och inkallningen gick som ett skott, började lite med läggande under gång och det började hon snappa upp lite. Så hon tyckte det var riktigt kul och hon är duktig. tanken slog mig lite när kom hem...vad kul om vi kan tävla i ettan också ;)

Efter Wilma så var det rockys tur med Linnea, och sen Alice. Då hade Alice väntat länge så hon var riktigt taggad. Hon gjorde frittfölj utan att glida ut från min sida det minsta och satte sig fint på ingångarna, hon var laddad :)
Vi har tränat mycket sitt-ligg-sitt-ligg-sitt-ligg jag och alice, för det är ett moment i klass 2. Och pga det så har hon tappat inkallningen, hon är så osäker. när jag ropar "alicehit" så smyger hon fram och ser ut att fundera på om hon verkligen hörde rätt. Så det får vi träna på mycket, jag måste lära mig att jämna ut lite och inte träna för mycket av en sak. så det får inte bli för mycket inkallningarna nu heller :)

Roligt var det iallafall, det är roligt när man märker att hundarna tycker att det är kul!

nu ska jag iväg och vara barnvakt. Sen tänkte jag att jag kanske skulle vara duktig i eftermiddag och åka till gymmet och spinna bort pannacottan vi åt till efterrätt igår!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0