Lördagen.

Har du börjat träna Alice lite genom att belöna med leksak, hon tycker det är skit kul. hon gör allt väldigt bra och blir överlycklig när jag drar fram leksaken ur jackan. Sen så tycker hon dock att det är otroligt tråkigt när jag kallar in henne igen. Men jag tror det kan funka bra. Det blir en väldigt effektiv belöning med rolig leksak, glad matte, och bus, istället för klick - godis och ett "bra!" Jag ska kör lite både och så ska det nog gå bra.

Imorgon är jag ledig första gången på hela veckan..ska bli skönt. Ska hinna med att städa för det ser ut som tredje världskriget här, också ska jag plugga för det har inte heller riktigt hunnits med.
Sen är det praktik i två veckor. Ska faktiskt bli riktigt riktigt roligt. Jag brukar inte vara så sugen på det, tycker mest att det känns som att "jobba gratis" men nu ska jag vara på lindberga denna gången och där har jag jobbat mycket innan så det ska riktigt roligt att komma tillbaka :)

En annan grejj. Min mormor och morfar ska ju skaffa hund, Eurasier ska dom ha. Tiken som dom stog på kö att köpa valp ifrån blev tyvärr inte dräktig här i vinter men nu har jag hittat en kennel som har en valp kvar från en kull, en kennel som ligger mycket närmare där min mormor och morfar bor så det skulle ju vara perfekt. Ska ringa dom i morgon och säga åt dom att åka dit :) Dom skulle behöva en hund. Min morbror hade en hund för några år sedan som dom passade mycket, men den hunden blev påkörd av ett tåg så hon finns tyvärr inte idag. Och sedan i sommras så finns ju inte morbror heller, så jag tror dom känner sig väldigt ensamma, dom bor ju 2 timmars bilfärd från oss. Så en hund tror jag skulle göra dom gott, då får dom nått att lägga sin energi på och nån liten att tycka om tillsammans ;) om ni förstår vad jag menar :)

Nu ska jag lägga mig och ladda för en heldag imorgon...
vi ska ju på lunch till B´s mormor också..tycker om sådana spontana inbjudningar :)
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0