Polletten trilla ner.

Igår på träningen med hundarna så var Alice så jävla duktig på det fria följet. Det är så otroligt kul att träna med henne nu. Linnea sa att nu har polletten trillat för Alice, hon verkar förstå precis vad det är jag har försökt lära henne hon går så bra bredvid min sida och hon sätter sig så snyggt. Ibland så blir det fel och hon kan flyta ut nån cm, men det är knappt märkbart och det är så mycket bättre än vad det har varit. Otroligt kul. När hon sätter sig fel och jag ber henne göra om det, genom att puffa lite på henne, antingen på bogen med knät eller på rumpan med foten beroende på hur hon sitter fel. Då rättar hon snabbt till sig så hon sitter i en rak linje längst med mig. Det är inte längre dom här upphoppen som hon har gjort innan att hon ställer sig upp och går runt och gör om hela ingången. Så jävla kul att träna med henne nu när hon är så allert :) åh vad kul det är att göra framsteg i träningen :)
   Det är ju just detta momenten som jag har trott att vi skulle ha det svårtast med, jag har sagt att jag vägrar tävla i lydnadsklass II innan det fria följet sitter, och jag trodde det skulle ta lång tid..men nu sitter det, och det sitter som en smäck! :) Ska bli kul när snön försvinner så vi kan börja träna hoppet som är lite annorlunda i klass II och sen så har Linnea beställt koner så vi ska börja med momenten "rutan"...åh vad kul. Jag älskar snö...men nu blir jag laddad och vill ha vår och ljust och kunna träna utan massa jobbiga kläder i vägen och slippa frysa om händer och den hunden som vilar slipper frysa. Vi vill ut och tävla :D

Wilma är också på g som bare den. Hon vill så gärna och är så godissugen så det är nästan för bra, lite svårt att få henne att lyssna och visa henne vad jag vill för hon flyger mest omkring och gör allt hon kan på samma gång ;) Men en taggad hund är bättre än en hund som inte är intresserad, så visst siktar jag på att tävla med henne också nu :) 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0