SNÖ!

Vilket väder. det är ju helt otroligt. Igår så var jag barnvakt i kungsbacka, gick super bra att köra dit. men hem...
jag körde därifrån kl 19 ungefär, och var hemma ungefär kl 23. Och detta var inte pga att jag inte kan köra bil eller så, det var pga av att lastbilar inte kunde. Det var stopp för att tre lastbilar hade fastnat i en backe. så där stog vi, många bilar och många fler lastbilar. och väntade och väntade i ungefär 3.5 h.

Men jag känner faktiskt inte nån ångest över att jag spenderade dom timmarna av mitt liv där, ska det snöa så ska det fane mig snöa rejält, GO snön! Och nu kommer det mera ute..gott :)
Men..jag tror dock att när jag åker iväg nånstans nästa gång så ska jag ha med mig nått som jag kan pyssla med om jag fastnar nån mera gång, typ en bok eller nått. det blev lite långtråkigt där ensam i bilen med inget att göra.

denna snön som kommer nu är nog en bra snöbollskrigsnö! bra snö att att göra snögubbar med och så. Ingen bra snö för wilma! hon var ute i ungefär 15 minuter nu på morgonen och hon var en stor snöboll hela hon när hon kom in, den klippar sig fast i hennes päls och packas på henne så att hon inte kan gå tills slut. När jag tog in henne och sa till henne att stanna för jag skulle torka tassarna, då satte hon sig ner och tog upp båda framtassarna, som att hon "sitter vackert" ni vet. Hon hade stora bollar mellan trampdynorna också så det gjorde nog lite ont.

Ja, så är det. Skulle vilja att vi hade vår guide från ugandas mejladress. han frågade oss så mycket om sverige och snö och kallt, han kunde inte förstå hur det var. han hade bara sett snö på tv. Han frågade om vi kunde gå ut i snön, ja det kunde vi ju..men man kan ju snöa inne också. han undrade vad vi hade för kläder, han undrade vad man gjorde i snön, han berättade att han hade sett barn på tv som lekte i den :) han var för go. hade vart kul att skicka ett kort på oss i snön nu :)

Ja jösses vilket väder. hörde timbaktu på radion igår. han pratar ju lite på p3 ibland. han tyckte det var konstigt att det blir kaos i trafiken varje år, för det kommer ju snö varje år. men lilla timbaktu...så här mycket och så här länge har inte snön legat kvar här nere i sverige på måånga år!

Nu ska jag nog ute och skotta lite snö innan det blir en dusch och sen skola..

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Åsa

Visst är det kul med snö!! Gillar det och det får gärna ligga kvar ett tag till. Kan däremot hålla med Timbuktu lite. Det är så typiskt att alla reagerar med panik, så fort det kommer lite snö. Vi ska inte tala om Stockholmarna. Det är bara att ta det lugnt i trafiken och gilla läget. Snöplogarna jobbar på som bara den. :)Det här är ju inget mot när man var liten, och vallarna var flera meter höga. Lite snö i media är alltid lika med snöstorm.. Hehe.

2010-02-03 @ 12:09:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0