trött jag blir!

jag blir så trött när folk uttalar sig om saker som de inte har en aning om, fast de verkar tro att de har det. Lyssnade på P3 när jag körde hem från jobbet innan, och där var det nån medling med polis mellan hundrädda och hundägare i stockholm. En hundrädd sa att hon inte tyckte om när hundar hoppar upp på henne, det förstod ju alla. en man frågade då om hon var lika rädd för små som stora hundar. "ja!" svarade hon då. "små hundar är mer ouppfostrade, alla tycker dom är så söta så dom skäller ingen på" Jävla skitsnack. Visst finns det väl vissa som har sånna hundar, men det gäller ju inte alla!
   Så frågade en hundägarna vad dom kunde göra för att hon inte skulle vara rädd, och då svarade hon att hon ville att hundarna var kopplade. ok, fine. Alla verkade ok med det. Men så uttalar sig en gammal gubbe.
"jag tycker inte att små hundar borde behöva vara kopplade, mina lilla hund är så söt så det är skillnad på honom och stora hundar" "ja" säger då en annan "min chiuaua har jag aldrig kopplad, han går alltid med mig. Och om nån jag möter säger att dom är hundrädda så lyfter jag upp hunden och går därifrån"

Jag blev så irriterad så jag kunde inte lyssna mera. Hur svårt ska det vara att fatta. Folk är hundrädda, koppla din hund när du går bland folk, eller håll den i halsbandet om det är en stor hund. som hundägare har man inga rättigheter, bara skyldigheter. Det kan verka skit och orättvist men så är det. Och vad fan är skillnaden på stora och små hundar, gillar man inte hundar så spelar det väl fan ingen roll om det är en liten råtta eller en  stor kalv?
ja blir då inte klok på människor!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0