Veterinär besök!

Nu har vi kommit hem från Varbergs Djurklinik. Alice var inte välkommen in i entren eftersom de inte visste om det hon dratt på sig är mycket smittsamt. Så vi fick gå in specialvägen. Där titta veternären på Alice ögon, konstaterade att dom var röda överallt, under ögonlocken och allt vad hon sa... och att det rann, hon klämde lätt på halsen och Alice hostade så då konstaterades det att hon var känslig i luftrören också. Och ur nosen rinner ett klart segret, som vatten ungefär..
så summan av kardemumman blev att hon har ögoninflammation, och kan även ha noskvalster. Och där såg jag mina pengar rinna genom fingrarna för noskvalster betyder att Wilma också behöve behandlas. Noskvalster kan visa sig på olika sätt och ett sätt kan vara klar, tunn segret som rinner ur nosen, som alice har. Ett annat kan vara inåtsnarkningar eller vad man kallar det, som wilma i stort sätt alltid har. Björn brukar behandla hundarna mot det innan jakten börjar för att wilma säkert ska ha sitt fulla luktsinne, och hon håller alltid på och göra sånna där snorkningar..och jag tror inte hon blev speciellt mycket bättre efter behandlingen i höstas. Så om det är dom här jävla noskvalsterna som dom aldrig blir av med så tänkte jag att det är lika bra att köra på den dyrare behandlingen som dom tror ska vara lite bättre...så jag som funderade på att köpa en mobil denna månaden kan ju glömma det! 

Nu får vi hoppas att Alice blir av med sin ögoninflammation. Veternären sa inte att det verkade allvarligt, men hon sa att hon ska ringa mig på fredag nästa vecka för att se om Alice har blivit bättre, för annars måste vi komma in igen..Och det har dom nog aldrig sagt förut. Vilket får mig att tro att veterinären är skeptiskt till att Alice ska bli bättre.... 

Men så är det. jag hoppas att noskvalster ska utrotas..kunde inte dom dött av kylan som många andra kryp kan göra?


Min guldklimp. Alice och Wilma är det värdefullaste jag har.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0