I love it!

Snön. Det är helt underbart fint ute nu när det ligger så mycket snö. Alice gillar det också, till en viss gräns..jag tror dock att den gränsen är nådd. Igår så gick vi till min syster (en promenad som i normala fall tar 20 minuter som igår tog ungefär 35-40) vid 6 tiden och sen gick vi hem på natten, då hade vi hundarna med. Alice började halta när vi hade gått halva biten hem, då hade hon snöbollar mellan trampdynorna som jag lätt kunde ta bort och se så var hon glad och pigg igen :)
Wilma gillar inte detta alls, hon tycker det är fruktansvärt. Hon totalvägrar att gå där det ligger för mycket snö så hon måste pölsa. då fick jag till slut bära henne. Hon luktar inte i marken nånting utan vill bara fortsätta gå så att vi kan komma fram och in i värmen. När vi kom hem igår så ville hon in dirket och då la hon sig i sängen och skakade stackarn. jag och B och Alice ute och skottade lite istället :) vilket verkar totalt onödigt nu för det har snöat igen!

En annan rolig sak...
I 3 (eller 4?) år så har vi haft julgran..vi har haft iallafall wilma under alla dessa år, sen kom tussan och sen Alice. Vi har aaaldrig behövt oroa oss för att dom ska vara på granen, dom har inte brytt sig om den någon av dom. Många andra berättar ju historier och speciellt katter som välter granar så att dom får binda fast granen och sånt, men det problemet har vi aldrig haft.. tills igår!
När vi kom hem från stan och snabbt skulle göra oss i ordning för att gå till syster så hade granen vält! Vi vet inte vilken buse det är som har vält den..jag misstänker dock att alice lilla svans kan vara skyldig..en väldigt massa extra jobb blev det iallafall..men nu är granen ute..skönt det :)

Nu ska jag ut och skotta snö. Sen ska jag ta med varm choklad och tvinga med mig hundarna ut i skogen för då ska vi mysa där :) det har jag bestämt.
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Josefine - Mamma till en ängel

Tack. :D Och ja visst är det härligt med snön! Älskar det!



Vi har plastgran men två katter men peppar peppar, våra katter har aldrig fått för sig att ens snegla på granen. :) Oskar har i och för sig slått på kulorna lite när han var kattunge men inget mer sen. hoppas man slipper plocka kulor från golvet framöver också. :)

2010-01-06 @ 17:50:47
URL: http://hatchepzut.com
Postat av: lina

hahaha vilken personlighet hon är Wilma :-)

2010-01-08 @ 18:25:54
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: lina

HEj!

Nej de har ingen hemsida :/ De var endast barn med DS där inga andra handikapp. Kan fråga henne om jag får lämna ut hennes nr? Är det till pojken med autism? Kram

2010-01-09 @ 09:50:10
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0