Det var idag det gällde...

Idag har vi vart på utställning i tvååker. Fiiiii fan, vad hett det har varit. Alice har inte alls tyckt om detta, "varför är vi här när vi kan ligga och slöa hemma på stentrappan i skuggan???" Ja, ibland frågar jag mig själv samma sak Men hur som helst, jag älskar utställningar, men idag var det skönt att komma hem och fått lagt alice på stentrappan i skuggan och själv få sig lite skugga.. :)

Ja, hur gick det då. Det gick väl lite si så där. Efter att vi fick CK förra året så har jag blivit lite kräsen.
Vi fick ett första pris och blev oplacerade i Konkuransklassen. MEN!!!! men men men. Dommarn skrev så följande (och jag citerar):

"4 år. Skulle varit större & kraftigare generellt. Feminint huvud. Ögon, öron, tänder OK. Utmärkt hals och överlinje. Skulle haft bättre vinklar fram & bak. Kör sig fritt med något glad svansföring. Utmärkt päls, färg och temperament. Riktigt bra framförd (handler)"

Så med dessa ord från dommaren så förstår ni väl att jag inte kan vara annat än nöjd. Hon är fin min alice. Hon är den finaste i hela världen, hon är bara lite liten för att leva upp till kriterierna som finns för hur en berner ska se ut, annars så har hon ALLT!
 
Och vet ni vad dommaren sa till mig innan vi fick vårt första pris. Han var dansk så jag kan tyvärr inte citera han för jag vet inte riktigt själv vad varje ord betydde. Men summan av kardemumman av vad han ville få sagt var att iallafall att han vad osäker på om hon var värd ett andra pris eller första pris, men eftersom jag visade henne Så bra så får hon ett första pris! :D
Och jag visade henne bra. Alice var tipp topp. Hon var inte riktigt snabb i springandet men i denna värmen förstår jag henne. Men när vi skulle ställa upp så sa jag "stå" Och där stod hon! Jag släppte kopplet och ställde mig snett mot dommaren så att alice skulle vinkla sitt underbara huvud mot honom. Hon var bäst idag.

Nu ska vi göda på henne så att hon går upp lite i vikt, kanske springa lite i sand? Eller simma? sen ska vi till sofiero och där jävlar. Och då hoppas vi att hösten börjar smyga sig på ;)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0