Fotodags!

Har vart dålig på att lägga upp kort det senaste så här kommer några :)

Alice före bad



Alice efter bad. syns kanske inte jätte stor skillnad på korten men nu är hon fluffig och mjuk och ren :)
Tusen tack Ulrica för att du tog dig tid att bada henne och tack för lånet av buren, och tack för det fina broderiet!!!!!!



Igår åkte jag och min vän Josefin och badade med hundarna. En del hundar tycker ju mer om att bada än andra om man säger så. Wilma hade ju inget val eftersom jag hade henne i koppel, så hon fick snällt följa med en bit ut, men hon hade gärna gått upp på land igen. Alice var lös så hon stannade när vattnet kom upp till magen på henne och sen vägrade hon gå längre ut, så där stod hon med ena fram tassen lyft ovanför vattnet och tyckte det var så äckligt och onödigt, men Glasgow älskade det. Han sprang runt i vattnet som en dåre och levde livet. Tur hade vi för det var lite dåligt väder så där var bara vi, och två vindsurfare som Glasgow tyckte var intressanta :)
Ella verkar inte tycka så illa om vatten som våra två andra gör så jag hoppas hon kommer tycka om att bada :) Annars är ju petiter kända för att inte tycka om vatten så mycket.


Glasgow.


Alice och wilma. Wilma klarade av att springa lös, med kopplet släpandes efter, vågade inte släppa henne helt lös.
Men hon är super duktig på att lyssna nu faktiskt. För det mesta så släpper jag henne helt lös den sista biten på morgonpromenaderna, då går hon och luktar och springer som hon vill de sista kanske 15 minuterna. Och springer hon för långt från mig så ropar jag bara lätt och då vänder hon och kommer till mig med en gång. Då får hon godis. Ibland så stannar hon av sig själv och tittar på mig, vet inte om det är att hon "tigger" då, att hon liksom tycker att det var ett tag sen jag ropade och vill ha godis igen, men hon får godis då iallafall. För jag är så glad att hon har koll på mig och inte springer ifrån mig, så när hon kollar till mig så får hon beröm och godis :) Är så stolt över henne.

Här kommer lite kort från utställningen i helgen, Snodde dom från en kompis facebook (Lotta) Thank you lotta :)


Inne i ringer och visar oss från vår bästa sida.


En varm dag var det. Frysta handdukar är toppen!

Alice och Glasgow.

Josefin, jag och världens sötaste lilla bäbis!!! Jag har dock mer koll på Alice syster Azra här som är inne och slåss om ett cert, som hon tyvärr inte fick :/



Det var det jag hade att bjuda på. Nu ska jag nog ta med mig vårt lilla vilddjur Ella ut och klippa en buske, den spretar ut åt alla håll och ut på gången så man kommer knappt förbi!






Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Jag älskar kortet jag tog på Alice med handduken på huvudet, ser ut som hon ler :)

2010-07-14 @ 22:11:39
Postat av: Natalie & Bella

Fin hon är!

Och tack för din fina kommentar! Man kände sig inte så modig när man väl låg där, men alla smärtor var såååå värt det lilla underverket man har! Hon förgyller mina dagar!

2010-07-16 @ 15:20:14
URL: http://rackartussenochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0