Igår var ingen rolig dag...

Nä. Igår var våran lilla söta fina Ella lite sjuk :( Jag är så blödig när det gäller hundarna så jag blir så ledsen. Hon var dålig i magen, diarré och kräktes. Hon hade ingen feber så hon hade nog bara ätit nått olämpligt, men var orsaken än var så kunde jag ju tydligt se hur ont hon hade i magen. Hon bara låg, var slapp och slö i hela kroppen, också sög hon in magen med jämna mellanrum. Hon kunde inte sova för hon var tvungen att gå upp i mellanåt för att spy eller bajsa. Åh vad ont det gör i mitt hjärta när hundarna inte mår bra. Och inte finns det något man kan göra heller, eller jo. Jag fixade en plats till henne ute i skugga (hon vägrade ligga inomhus) Också vispade jag coca cola som jag matade henne med, eftersom hon inte drack någonting. Men mer än det kunde jag ju inte göra..bara sitta och titta på henne när hon hade ont.
På eftermiddagen så kom ju iallafall B hem från jobbet. Han är våran klippa som vi alla kan luta oss mot när stormen yr. Jag försöker vara en bra flockledare här, men vi vet nog alla vem det är som vi helst vänder oss till när det blåser hårt.
ÅH vad skönt det är när han säger att det inte är någon fara med henne, att hon bara har ätit nått dumt och att vi ska se om hon vill ha lite risavkok. Hon ville inte inte ha risavkok, eller ris. Men B la i lite leverpastej och då slank det minsann ner hur lätt som helst ;) Och det var nog vad hon behövde för då blev det lite liv i henne för någon minut tills hon deckade igen det lilla hjärtat. Men sen på kvällen så var hon pigg och glad igen, hon åt mat och busade och höll låda precis som vanligt. Och idag så är allt bra. Så ja, hon hade nog bara ätit nått så när hon fick tömt magen och fyllt på med riktigt mat så blev allt bra igen...men guuud vad jobbigt det var att se den lilla livlösa kroppen bara ligga med tomma ögon och ha ont!



Men nu mår vi som sagt alla bra så faran är över :) 

För att skriva om nått roligare. Så kan jag ju berätta att jag var på spinning igår. Det var ett tag sen sist och det var myyyycket jobbigare än vad jag kom ihåg att det var sist. Shit vad ryggen, benen och rumpan fick kämpa :) Så ja, spinning är bra träning och det får bli mer spinning åt Emma framöver.

Det skulle ju vara sol idag! Vart är solen då? Jag gick ju upp tidigt för att lägga mig ute och pressa. Men det blåser lite kallt och är massa moln på himmlen! jaja. Det är väl tacken det för att jag stannade inne hela förra veckan och veckan innan det och städade....

 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Benny Olsson

Det är inte roligt när de är sjuka de små liven. Ozzy var dålig för några dagar sen han hade också ätit något olämpligt, de är makalösa med att äta allt. Vi brukar ge A-fil och lite kokt ris när de är dåliga i magen och kräker. Skönt att Ella är på G igen. mvh Benny

2010-07-07 @ 12:34:22
URL: http://jaktolsson.blogspot.com/
Postat av: lina

naw lilla skruttan :/ Man vill bara pussa på henne där hon ligger :) tror du hon klarar att träffa Nemo på söndag? Annars får han stanna hemma, hon kanske inte gillar så stora vofsar?

2010-07-07 @ 22:07:31
URL: http://pipzie.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0