Ella och andra småkryp

Nu har jag precis vart ute en liten sväng med alla hundar. Vi gick bort på grusvägen, första gången Ella var med där. Men det rörde inte henne i ryggen att det var första gången. Hon sprang på som om hon hade gått där hur många gånger som helst. Kommer ihåg första gången Alice skulle följa med mig och Wilma bort på vägen. Hon vägrade, hon satte sig och tyckte att vi helt GALNA som skulle gå bort där på den läskiga grusvägen. Hon tänkte då rakt inte gå där, och när jag kallade på henne så vände hon och sprang in i trädgården igen. Jag förväntade mig nog lite samma beteende från Ella, men hur tänkte jag då?

Hörde just på radion en sån rolig sak. Det är christer i P3, dom berättade om att imorgon ska man ringa in och berätta om saker som man stör sig på. Då berättar rebecka som var med i programmet idag att hon stör sig på människor som är rädda för hundar. Åh jag kan inte låta bli att skratta åt hennes anledning till varför hon stör sig på det. Jo för, hur många hundar blir varje år anmälda för kvinnomisshandel? haha. Nä man hör aldrig någon på bussen säga, "ursäkta kan du flytta lite på din man, jag tycker det är obehagligt att den sitter så nära!" Det hade vart bra kul om man hörde det på bussen nångång :)

Vi har en bisvärm i trädgården. Jag ringde till en biodlare och tänkte fråga om han ville ha den. Det ville han väldigt göra.

- hej, mitt namn är Emma jag har en bisvärm i trädgården.
- Nääämen åååh vad trevligt!!!!
- Jasså det tycker du!?!

Han kommer gärna och fångar in den, han sa att det är viktigt att man fångar in dom för annars kan de dö, eller så kan de bli sjuka, sen så vill man inte heller att bisvärmar ska bygga bo vart som helst. åh nej tack, det vill vi verkligen inte..!
Jag undrar om denna svärmer har flyttat från några bihus här borta, läste om det på internet och det stod att de flyttar om de blir för många så att de inte får plats. Synd om den biodlaren i såfall, jag har ju inte hans nummer.

nähe. Vad ska man göra nu då. Det är ju jätte varmt ute..visste ni det? jag har stått i källaren hela dagen :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0