Ella slår på stort!

Ella firar sin första midsommar med råge. "Ja. Det är bara midsommar en gång om året har jag hört!" säger hon. Hon har hållt låda i flera timmar ... kändes det som iallafall. Hon började med att hon tyckte att Alice och Wilmas mat var mycket godare. "Dela med er vaa!" Men det tänkte dom ju inte göra. Dom morrade och morrade och Ella förstår, men hon går inte därifrån utan istället för att stoppa ner nosen i deras matskålar så hoppar hon runt dom och skäller på dom. Och när dom inte morrat på några sekunder så försöker hon åter igen med att stoppa ner nosen i deras skålar. Till slut så blev Wilma så irriterad så hon sa åt henne på skarpen. Jag filmade alltihopa men jag vågar inte lägga ut klippet, haha. Ella blev så förskräckt när Wilma sa åt henne så hon skrek och pep och det lät som att hon höll på att dö. Hade jag inte sett det hela så hade jag nog trott att hon höll på att döå. B duschade, Han undrade vad fan som hände! "nänä, ingen fara. Wilma sa bara åt Ella" Säger jag. "men vaddå? Bet hon henne eller?" Nä. Det gjorde hon ju inte då va, och jag har faktiskt filmbevis. Men vill som sagt inte lägga ut det för det kanske finns nån där ute som tror att vi håller på med...ja inte vet jag vad folk kan inbilla sig när dom ser en pluttvalp skrika för livet.

Efter detta så försökte vi få Ella att äta sin mat. Men den var hon inte det minsta intresserad av så den smaskade Alice i sig. Sen var det dags att gå ut. Då körde hon några varv i trädgården innan jag lyfter upp henne mot hennes vilja och bär in henne för nu ska husse och matte sätta sig och äta. Hon sprattlar som en förskräckt hare och så fort jag släpper ner henne inne i hallen så rusar hon iväg som en durasellkanin. Sen så roar hon sig bäst hon kan medans vi äter. Hon jagar katten, och tuggar på diversesaker. Och vet ni vad hon gör!!! Hon hämtade en av mina flippflopp och börjar tugga på "Näää!" säger jag till henne. Hon tittar upp med flippfloppen i munnen, sen fortsätter hon tugga. Då går jag mot henne för att ta den. Men då springer hon i väg med den!! "Titta vad hon gör!!!!" säger jag till B "jaa, jag säger ju det hon ...." Sen slutar jag lyssna på han för jag är i full fart med att jaga Ella. "Kul lek!" Säger Ella. "NÄ FY!" Ryter jag till samtidigt som jag klappar ihop händerna. "ok ok. Du behöver la inte bli så upprörd! Säger Ella och släpper min floppflopp och går därifrån!

Ja sen så har hon fortsatt med sitt tills hon till slut däckade på en filt som hon brottats med i hallen.

Annars är midsommar lugn. Det är bara Ella som håller igång hon :) Jag har ätit fiskbullar med rödbetor, B har ätit sill med lingon och massa annat gojs! Alice och Wilma har ätit grisöron. Ella fick ett tuggben men det hade hon inte tid med. Det blev en mysig midsommar iår. Kommer kännas bra imorgon. Usch jag får ont i ont i magen när jag tänker på förra årets midsommardag.
Jag ska ju jobba imon. Cheferna sa till mig att stålsätta mig för arga kunder imon. Imon kommer dom argaste kunderna på hela året. dom är lite bakfulla, har lite ångest. Så ska dom komma och köpa säsongskort för 200 kr men det erbjudandet gick utan idag så imorgon kostar det 500 kr. huuu! Jag laddar mentalt som fan!

Jag sitter och lyssnar. Nånstans ifrån så hörs det dunk. Alltså musik, bas. Men vafan? Vem kan lyckas spela så högt så det hörs hit? jag förstår inte. närmsta grannen är ju på...kanske...1 km håll? hur dålig hörsel har man inte då?

Natti på er. och ska ni till funcity imon så bli inte arga på mig!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0