Försmak!

Idag så har jag jobbat på Funcity igen. Satt i Entrén för en gångs skull, det har jag sett fram emot. Sitta där och ta betalt för gästerna som kommer och hälsa dom välkommna, dom flesta är glada och ser fram emot en fin dag. MEN! Jag fick försmak på jobbiga gäster. Jag tycker inte om sånna, jag klarar inte av sånna. Jag är så otroligt dålig på att säga Nej! Det är så här. När man har köpt ett säsongskort så SKA man sätta ett foto på sig själv på det tills nästa gång, annar så gäller inte kortet. vi som jobbar har blivit informerade om att vi ska vara STENHÅRDA med det, för det är ett så jävla bra erbjudande varbergsbor får (200kr för alla varbergsbor fram till midsommar för ett säsongskort, vilket är billigt eftersom en vanlig entré också kostar 200kr). Men då är det ju såklart vissa som inte hade foto på sina säsongskort (annalina du hade tur, du hade nog fått åka hem och hämta om det inte hade vart jag som satt där ;) Hur som helst så tycker jag att det är skitjobbigt när det kommer kunder som inte har satt foto på sina, så måste jag tala om för dom att de får åka hem igen och hämta ett foto, eller så får de betala 55 kr så tar vi kort och försäkrar säsongskortet här. Då var det en som sa att det tänkte hon minsann inte alls göra, för hon har inga pengar med sig och ska inte betala för att få ett foto på kortet, utan hon ska ta med det tills nästa gång...Meeen försökte jag förklara då att du kommer INTE in idag om du inte har kort på det. Vi stod där hur länge som helst och hon sa samma sak, tänker inte betala, kan inte åka hem igen, och jag sa samma sak, men då kommer du inte in. Till slut så löste vi det iallafall så att hon kunde visa leg. och då kunde hon ju bekräfta att det var samma namn på kortet o så, så hon kom in.

Men jag är uur dålig på sånt här. Och det märker ju antagligen gästerna också, det är väl därför dom tjatar så och bönar och ber...för jag säger njäää, alltså jag kan inte släppa in dig då...! Fy på mig. Jag ska börja vara hård. Jag ska säga bestämt att Nej, tyvärr då får du åka hem och hämta. NÄSTA! ja...det ska jag vara, från och med idag så är det den hårda Emma som sitter i entrén! Punkt slut!

Jag jobbar iallafall till 15 och nu har jag vart hemma och käkat och vart ute med hundarna och ska strax åka iväg till nästa jobb. Barnpassning :) Det är roligt, men inte så roligt just denna tiden på dygnet eftersom hon ska sova på kvällen ju. Får hålla henne vaken så jag har nån att leka med ;)

Annars så rullar här på. Alice och wilma är nog inne på sluttampen av löpningen nu. Dom börja så smått få tillbaka sin aptit, Alice börjar bli glad och sprallig igen mot oss människor :) men Alice behöver BAD! herregud vad hon är ofräsch nu. Hon har löp som torkat i pälsen och luktar inge gott alltså. Så fort sista droppen har droppet så ska hon badas!


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0