Hundträning!

Det var länge sen jag tränade med hundarna nu, men ikväll frågade josse om jag ville träna och det ville jag såklart :) Alice och Wilma är ju inte riktigt på G efter som de ska bli skendräktiga men det gick bra ändå. Wilma hde lite bekymmer med att koncentrera sig på mig, och på lukterna i marken, men hon gjorde ändå sitt bästa på att försöka kompinera ;) Alice var tipp topp på rutan och apporten idag. Eller ja det är ju inte tävlingsperfekt men fan vad mycket bättre hon var. Hon tvekade första gången på både, liksom springer iväg och sen vänder hon sig om hon tittar på mig som att "var det så här du menade?" Och då kallade jag in henne igen och sa rutan eller apport, och då gjorde hon det klockrent..Hon är så osäker min gumma men snart så ska hon nog bli säker på även dessa moment :)

Ella har sovit mycket idag. Eftersom jag har trimmat wilma och vart nere i källaren mycket så har hon bara legat här uppe med Alice. Det var ju super bra, att hon har kunnat slappna av så bra när inget händer.
Men jag får lite dåligt samvete. Så imon får jag nog ta igen detta, då ska jag ägna mycket tid åt lilla fisen! Hon bits ju så jävligt bara när man leker med henne, det gör riktigt jävla ont alltså. Det värsta är nog när jag ska bära ut henne efter hon har sovit och hon är lite trött, då vill jag gärna passa på att gosa lite, så borrar hon in sitt lilla söta huvud under mitt hår i nacken. gossi gossi. MEN SÅ PLÖTSLIGT så hugger hon tag i örat! Svin ont!!

Hon träffade ju Glasgow idag ju, just det, Josses hund (tollare). Det var den största hunden, efter Alice, som hon har träffat. Ja, hon blev faktiskt lite "rädd", och tog det försiktigt :) Lite skönt att se ändå att hon faktiskt har en spärr där i bakhuvudet nånstans :)

I eftermiddags så la jag mig ute och solade lite. Så la jag ett paraply jämte för Ella. Då la sig Ella under paraplyt i skuggan först, men hon ville ju så gärna vara nära när hon skulle sova så hon la sig i solen vid min nacke ändå. Hon är så go det lilla livet.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0