KAOS!

Det är kaos här idag i entrén på fun city. Den moderna datakassan där man bara trycker på pekskärmen vilken entré gästen ska ha också kommer det automatiskt upp pris också shoff shoff så har den räknat ut allt vad det kostar och vad kunden ska ha tillbaka också kommer det ut ett snyggt kvitto med funcity logga på - den är sönder! Eller det är den jag skriver på nu men systemet på den för kassan är sönder. Så istället för den, så har dom flyttat in en stenålderskassa hit till mig där jag får trycka in allt för hand också kommer det ut ett fult litet kvitto där det står att kunden köpt tvådagarsentré, fast kunden inte har det. så jag får förklara för alla att det inte stämmer och stryka över och skriva endag eller säsongskort eller vad dom nu skulle ha...
Vill kunden ta ut pengar på sitt kort så vet jag inte hur man slår in det i denna kassa, och ingen annan vet heller så jag har "gett" bort massa pengar utan att det syns i kassan, vilket då kommer visa sig som en diff på några tusen kronor. Det ser inte bra ut för mitt rykte som kassör! Har nog slått in hur mycket fel som helst. Men idag är sista dagen jag jobbar här innan lilla valpen flyttar hem till oss. Och jag slutar om 1.5 timmar så jag ska nog klara mig. Valpen ja, hon har ju ett namn. Hon ska kallas för Ella :) Sen har hon sitt kennelnamn som jag bara älskar. Men jag vet inte hur spikat allt är så det talar jag om när vi hämtat henne, men ni kommer också älska det :) 

Jag har talat om för alla djuren hemma att snart kommer Ella hit. Dom förstår precis. Jag har sagt till dom att vi måste vara snälla mot Ella, så att hon känner sig välkommen. Det skulle dom vara sa dom :) Katten var dock lite skeptiskt till detta men jag sa att hon få se det från den ljusa sidan, hon kommer inte längre vara minst, iallafall inte på några veckor så där innan Ella har växt ikappa henne :) Och kanske kan dom faktiskt ha roligt och leka ihop. Wilma har sagt att hon ska lära henne allt hon kan, något jag är skeptiskt till. Alice har sagt att det blir roligt med en kompis till att busa med, men hon ska veta vem som är störts här!

Eftersom en liten valp sover mycket så har jag dratt ut på att göra saker som jag istället ska göra när Ella kommit hem. Jag ska rensa ut min skol-hylla i skåpet i matsalen. Funderar på vad som ska var där sen, kanske en hundhylla? Sen ska jag göra rent i kylen, skafferiet. Städa övervåningen. Och om jag känner att jag har råd så ska jag köpa tyg och dynor och så stolsdynor till köksstolarna tänkte jag.
Det ska bli såå skönt att vara ledig. Det var ingen bra idé att börja jobba super mycket dagen efter skolan slutat. Man kan behöva landa först. Men nu ska jag vara ledig, inte 24/7 för jag ska jobba lite då och då. Men det är inte alls mycket och kanske kaaaaaaaanske kan det vara skönt att komma hemifrån 1-2 kvällar i veckan med tanke på vad vi har fått höra om Ella från uppfödaren ;)

Idag så är det ju varmt och skönt ute föresten. Sommaren har kommit precis lagom till min ledighet ju :) Nu när jag slutar kl 15 så ska jag hem en kort sväng sen ska jag iväg och vara barnvakt. Det är roligt, speciellt när det är så fint väder. Då brukar vi gå till lekplatsen och jag blir som barn på nytt när jag ser hur glad lilla tjejen är och skrattar högt när hon gungar eller åker rutchkana :) Då leker jag också :)

OMG nu kommer värsta stora gruppen med typ 100 ungar. bye bye!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0