Larm eller inte larm?

Godmorgon alla.
Nu har Ella kissat, bajsat, ätit, busat. Så jag väntar på att hon ska göra vad hon brukar göra efter detta - sova. För jag tänkte lämna henne i ungefär 30 minuter för att gå ut på promenad med dom andra druffsarna, men vill inte lämna henne när hon är vaken. :) Men nu har hon lagt sig så kommer inte katten rusandes förbi och om Wilma kan vara tyst ute i trädgården en liten stund, så somnar hon nog snart.

Jag föreslog igår för sambon att vi ska ta våra resesparpengar och köpa ett larm istället. Ett tjuvlarm alltså.
Han tyckte det var det dummaste han hade hört! Men jag tänkte så här. Ska han åka iväg på semester i 3 veckor i januari, mitt i vintern när det blir mörkt kl 3 på eftermiddagen, så vill jag kunna känna mig säker. Jag är kanske världens löjligaste men vi bor ju ändå faktiskt precis vid motorvägen. Det var en polack en gång för ett par år sedan som fick stopp på bilen så då gick han hit för att låna telefon. Han var ju snäll och ville verkligen bara låna telefon, men alla är kanske inte så snälla. Och många säger att vi behöver inget larm för vi har ju hundarna, ingen vågar gå in här när dom skäller...men jag ser det inte så. Jag ser det som att jag måste skydda dom och då kan ett larm hjälpa mig med det :)

Har ni larm?

Nä fan. Nu började hon tugga på mattan istället för att sova. Jag vill ju gå promenad innan frukost men min mage börjar bli hungrig nu. Får la gå ut så hon får busa av sig lite till. men hon gillar inte det blöta gräset, fy bubblan säger hon!
I morse när B åkte till jobbet, (eller va? i morse? det är väl fortfarande i morse?) hur som helst, Ella blev så ledsen då, hon tyckte B var så dum som lämnade henne här helt ensam och övergiven så hon satte igång med ett väldans tjut! Då ropar jag på henne från sängen. Då kommer hon rusandes i full galopp och sätter tassarna på sängkanten, jag lutar mig mot henne och hon slickar mig i ansiktet och är helt till sig. "herregud jag trodde jag hade blivit lämnad för alltid!"

Alice är super slö och tråkig nu. Hon har inga flytningar längre så det är lugnt med det. Men jag tror det är skendräktighet som är på gång som bråkar med henne. Hon har ingen vidare aptit. Hon tycker det är jobbigt att gå på promander och går så långsamt så långsamt.

ja nu får jag gå ut med henne så hon kan lägga sig och sova sen. Vågar inte lämna henne när hon är vaken för då har hon väl käkat upp hela mattan när vi kommer tillbaka.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0