Lugn och ro.

Idag efter att B for till jobbet 06.15 så la sig Ella och sov bredvid min säng. Där låg hon och sov länge, 7.50 vaknade jag och då sov hon fortfarande. Men då behövde dom andra hundarna gå ut så jag gick upp för att släppa ut dom och då vaknade Ella. Sen så har hon ätit, inte riktigt all sin mat men nästan. Och efter det så har hon yrat runt som jag vet inte vad. Hon är öööverallt och ingenstans. Hon kan hålla på med en sak, också helt plötsligt så rusar hon iväg och gör nått annat.

Hon är en bestämd liten flicka som inte låter sig bli tillsagd hur som helst. Vill hon en sak så kämpar hon med att utföra detta, och vill hon inte en sak så tänker hon minsann inte göra det. Efter allt detta bus nyss så har jag tatt ut henne på gräsmattan, men hon behövde tydligen inte kissa för hon rusade in igen och fortsatte yra omkring. Jag tänkte att det kanske var för att det var blött i gräset så jag satte ner henne längst bort på gräsmattan där solen hade stått på en liten stund, men icke då...hon rusade hela vägen tillbaka igen.

Jag satte våra orkideér i duschen för att vattna dom (Orkideér ska ju inte vattnas i krukan, för er som inte visste :). Då skulle ju Ella givetvis vara med, hon välte blommorna så all barken åkte ut över golvet, detta skulle hon då äta upp. Då föste jag bort henne, men hon hoppar tillbaka för att käka - jag föser bort - hon hoppar tillbaka - jag föser bort. Då tröttnar Ella på mig, så hon biter mig i handen. Innan så har hon nog gjort så också, att hon bitit när man föst bort henne från nått, men då trodde jag att det var lek och bus. men det tror jag inte längre, jag tror hon vill tala om att man ska låta henne vara. Jag tog henne iallafall i nacken och drog bort henne , då pep hon..också slutade hon försöka käka upp barken. Istället så gjorde hon en liten dans runtomkring och morrare och skällde på barken.

Nu har hon deckat här under bordet lilla sötnosen. Hon är så söt. Vi älskar henne såå mycket och jag är så glad att det var just Nigella och flyttade hem till oss.

Ella tycker om att tugga på saker, eller nä föresten - hon ÄLSKAR att tugga på saker. Hon tuggar på ALLTING. Jag tror fan hon vart på allting. Hon tuggar på golvet, alltså mitt på golvet helt platt försöker hon tugga. Hon tuggar på vägguttag, på mattor, på stolar, bord, skor, soffan, dörrar, lådor i skåp, på duschen...Dom andra var inte alls så här tuggiga. Jag håller på att Valpsäkra varje rum. Jag vet jag vet, det borde vi gjort innan hon kom. Men jag trodde ju att vi hade det valpsäkert..men så som hon är på allt så måste det fixas lite här och där :)

Jag har föresten en plan över vad jag ska göra här hemma i fyra veckor. Igår så städade jag i sovrummet ordentligt. Tog bort sängarna och städade under och la bort alla sladdar i en burk och lite sådär. Då kom jag på att jag kan ha ett mål - att städa ett rum om dagen :)

Just det. jag klippte klorna på henne igår. När hon sov. Hon gillade det inte. Hon gömde alla sina tassar under sig så att jag inte skulle komma åt. Hon flyttade sig och gnorrade och flyttade på sig bort från mig. Så detta ska vi öva på :)

Här har ni ett klipp på henne när hon möblerar om och visar för oss vad hon kan.


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åhhhh! Den där måste jag komma och hälsa på!!

2010-06-22 @ 10:23:07
URL: http://muyrico.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hon verkar supermysig Emma! :)

2010-06-22 @ 12:30:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0