Slöinge djursjukhus.

Innan idag så ringde jag och prata med veterinären i slöinge. Jag förklarade hur Alice var och veterinären sa att så länge hon är pigg, äter bra, dricker normalt och kissar normalt så behöver jag inte åka in. Hon tyckte mer att Alice flytningar verkade vara löp som hade dratt ut lite på sig. Så det hoppas vi på :) 38.7 i temp var förövrigt inte feber heller sa hon, skönt. Men hon sa också att de bruna flytningarna bör sluta inom några dagar, och gör de inte det så bör jag åka in med henne. Hon lugnade mig med att tala om att min hund inte kommer att gå från pigg och glad till döende över en natt, det var väldigt skönt att höra :) Innan hon blir så dålig så ska hon alltså bli slö och hängig och febrig och sådär. Så skulle jag se tecken på det så åker jag in med henne direkt :) 

Det är skönt. Nu känner jag mig lugn. Tack snälla veterinär i Slöinge som jag inte vet namnet på men som tog dig tid till att prata med mig och förklara saker och ting :)

Jag funderar iallafall nu på att byta försäkringsbolag. I hundsport så läste jag att Folksam (tror jag det var) är dom ända som har en fast självrisk. alla andra har rörlig självrisk på olika %. Agria som jag har nu har en fast självrisk på 1200 och en rörlig på 25 %. Och när jag började räkna på det så skulle det kunna bli ganska dyrt för mig. Skulle Alice t.ex. behöva opereras och det går på 50 000 (vet inte vad det kan gå på men nått sånt kanske?) Så skulle jag få betala runt 12000 för det, det är mycket pengar. Har man dock försäkring hos Folksam så betalar man ALDRIG mer än 5000 (tror jag det låg på). Jag ska kolla lite närmare på det nu iallafall tänkte jag och se vad de olika försäkringarna täcker. Den jag har hos Agria täcker i stort sätt allting, medicin, rehabilitering m.m. det kanske inte det gör hos folksam och då får jag fundera lite mera :)

Imorgon ska jag till gekås. Det ska bli roligt :) Jag ska köpa saker till valpen, det är nog det roligaste av allt :)

Och vet ni vad. Nästa vecka ska jag nog få provköra en bil - KOMBI :) Verkstan där jag har lämnat min bil ett tag nu har en som dom håller på att fixa och den skulle jag kunna få köpa sen sa han, så tar han in min i byte också får jag lägga mellanskillnaden. Jag tycker det låter kanon. Denna mannen är så jäkla ärlig så jag känner mig helt lugn av att köpa bil av han. Den mannen jag köpte den bilen jag har nu blev jag ju totaltlurad av, värsta köpet jag nånsin gjort. Men detta kan nog bli bra, en lite dyrare bil av en ärlig man :) och herregud vad skönt det skulle vara med kombi :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0