Sommarmorgon

Jösses vilken sommar det har blivit. Perfekt till min semester ju! ;)
Nu sitter jag här och väntar på att Ella ska lägga sig och sova så att jag och de vuxna hundarna kan gå ut på promenad. Hon var på gång men så gick katten kaxigt förbi så nu är det full fart igen..oj nä, nu lägger hon sig igen :)

Jag tränar inkallning med Ella. :) Hon börjar faktiskt bli riktigt duktig, Frolic är nog väldigt gott ;) Hon börjar nog förstå att om man ropar "Ella" så betyder det att man menar att just hon ska komma, hon tittar iallafall upp när man ropar "Ella" och då ropar jag "jaaa, vad bra..koooooom häääär" med ljus och rolig och glad röst, och då rusar hon i världens fart till mig också får hon en åttondels frolic :)

Jag läste i en valptidning att man ska inte hålla på att kalla på valpen hela hela tiden, utan man ska också låta valpen komma till en självmant. Det är grunden till en bra inkallning stod det, att valpen lär sig att ha koll på sin husse/matte. När vi är ute och strosar här i trädgården då har hon inte så mycket koll på en, jag kan gå långt i förväg och hon ser inte ens att jag har fortsatt att gå, så jag gömde mig för henne här om dagen. Då blev hon lite nojjig och tittade sig omkring, men vet ni vad hon gjorde den smarta tjejen? Hon vädrade och luktade i marken, också hittade hon mig :D då blev det en åttondels frolic och bus :) Sen gömde jag mig en gång till några minuter senare, den gången var hon snabbare. Då började hon direkt att lukta i marken när hon såg att jag var borta också hittade hon mig :) Hon kommer bli en bra jakthund lilla Ella, om inte annat en bra spårhund :)



Vet ni vad. Igår åt jag vår första jordgubbe, VÅR första jordgubbe! Alltså från vårt jordgubbsland :) B hade plockat den till mig, det var snällt av han tycker jag :) Där fanns bara en som var klar och den fick jag, årets första. Den var super goood! Tänk, när vi flyttade hit för 4 år sedan så tyckte jag inte om jordgubbar. Jag åt aldrig jordgubbar...nu älskar jag dom :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0