Summer!

Yes! Nu har jag sommarlov. Kan ni förstå? Det kan inte jag :) Jag ska inte läsa en enda pedagogisk bok till, jag ska inte skriva en enda A4 om vad jag anser om saker och ting om vad olika forskare har kommit fram till och hur jag kan använda detta i mitt kommande yrke, jag ska inte pränta in massa saker från föreläsningar i min lilla hjärna, jag ska inte känna tidspress för att det finns deadlines...förräns 30/8 igen när det hela drar igång en termin till! Detta är mitt SISTA sommarlov. ha ha ha! Det gillar jag. Jag ser fram emot sista terminen. Tills den börjar så kommer jag sakna skolan igen.
Men just nu. Ja för i h-lvete, NU och ganska exakt tre månader framåt ska jag njuuuuuuuuta. Jag skiter i om det regnar varje dag hela sommaren för jag ska njuta vare sig vädret vill det eller inte! Vi ska få valp och jag ska jobba precis så mycket/lite som jag vill så jag får alldeles lagom dos sommarlov och jobb (pengar).
Happy me! 

Josse och Glasgow åkte hem för en stund sedan. Vi har tränat lydnad igen! Wilma och Alice löper så dom är helt uppåt vägarna och är inte alls lika fokuserade som dom brukar vara, Glasgow börjar bli mer och mer könsmogen och är inne i nån ålder så han var inte heller på topp. MEN, både Wilma och Glasgow gjorde jätte framsteg med apporten. Vi vände helt om och slutade sitta och vara tråkiga och försöka få dom att hålla i den jävla apportbocken, vi kastade den och lekte med den och vilken energi det blev. Jag vet att det finns dom som inte tycker man ska leka med apportbocken, för det är trots allt ingen leksak, men vi var desperata. Wilma fick upp ögonen för den och höll den i säkert 2 sekunder :) en evighet längre en vad hon nånsin har gjort :)

Alice gjorde liiiiiiiite framsteg i rutan. och ställande i inkallningen, men jag tror jag ska sluta träna det lite med henne på ett tag. kanske ska sluta träna med dom överhuvudtaget på kanske 2 veckor så att dom rycker upp sig lite. ja kanske!
Jag och wilma ska nog föresten börja på kurs :D lydnadskurs klass 1. Josse och jag tänkte att vi kan gå tillsammans så att vi kan träna tillsammans det som vi lär oss på kursen. Det ska bli roligt, hoppas det blir till hösten så kanske vi kan tävla i vinter :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0