tankar.

Vilka uuuunderbara bilder det ligger ute på valparna nu. Det märks verkligen hur mycket dom har vuxit sen vi var och hälsade på dom, dom är både större och mer rörliga :) Helt fantastiska bilder.

På nyheterna här om dagen sa dom att man skulle få skattepengarna innan fredag om man har deklarerat på internet eller via sms, jag deklarerade då på internet så jag planerar att åka till gekås på måndag :D Min enda lediga dag på typ 3 veckor. Jag jobbar som bare den nu, och det är faktiskt roligt. Jag har ju så olika arbetstider så jag hinner med annat också, idag börjar jag tex innan innan 14.15 så jag tänkte storstäda nu :)

Vet ni vad jag funderar på, att åka på Hund2010 :) eller sthlm hundmässa 2010 som det heter nu, vilket jag inte förstår varför, det andra var ju mycket finare. Det är i dec och hade vart kanon kul verkligen. Jag tänker så här, har Alice inte päls så tävlar vi bara, har hon päls så kan vi båda ställa ut och tävla i lydnad :) Det skulle bli en rolig helg det :)

Nä. jag har inte så mycket att berätta. Det ända jag kan tänka på är lilla valpen :) tänker på henne hela tiden.

Vi måste ju köpa korg, koppel, halsband..har vi nån matskål? nä, det måste vi nog också köpa. Vi får ta bort alla mattor innan hon kommer, det är nog bäst. Undrar hur ofta hon kommer behöva gå ut på natten? alice var ute många gånger, wilma var inte ute så många gånger. Vad ska hon äta för mat? Undrar om hon kommer vara glad i mat, hoppas det. Valpkurs? ja vi måste ju gå valpkurs, det är kul. Vi kan nog inte ha öppet dörren ut längre när det är fint väder, hon ska nog inte gå i trappan. Kan hon träffa andra hundar som är vaccinerade eller är det bäst att hon stannar här hemma tills hon fått sin sista spruta? Promenader, ja när är det dags för dom? Avmaska, ja det ska man nog göra har jag för mig, det får vi inte glömma. Fästingmedel, vi har aldrig haft valp på sommaren, kan hon ha fästingmedel? eller ska inte så små valpar ha det? Hur kommer katten reagera på valpen? hur kommer valpen reagera på katten? Hur kommer Alice och Wilma ta valpen, kommer wilma tycka att hon är jobbig och inte vilja vara med henne som hon gör med andra valpar vi mött? eller kommer hon ta hand om henne? Kommer Alice vilja leka och vara alldeles för tuff mot valpen så vi får vakta dom så inte alice skadar valpen?

Ja ni hör ju! Men när väl valpen kommer så vet jag att allt kommer gå fin fint. Det vet jag! Men jag får lite dåligt samvete. Här kommer vi människor och tar för oss, tror att vi har rätt till att ta den lilla valpen från hennes mamma och syskon. Det är ett stort ansvar vi tar på oss. Vi måste få henne att känna sig välkommen. Det ska vi göra. Vi ska få henne att känna sig välkommen och ta hand om henne på bästa sätt som vi bara kan, hon ska känna sig trygg och välkommen i sin nya flock! Och aldrig ska jag låta något hända henne, precis som jag aldrig låter nått hända våra andra två älsklingar. Jag ger aldrig upp på dom. Dom kan lita på mig, har jag tatt hit dom så lämnar jag dom aldrig. En gång har jag lämnat Alice mot min vilja, det var när hon fick lugnande i slöinge och dom skulle spola henne tårkanaler, då fick inte vi vara med. Då kände jag mig som världens sämsta matte, som bara lät dom okända människor gå iväg med henne. Usch då dåligt samvete jag hade. En gång har jag lämnat wilma också, den gången ångrar jag så jävla mycket när jag tänker på det, jag lämnade in henne för att trimmas. Usch vad hon blev illa behandlad av den trimmaren. Lämna aldrig er hund där, LAURITZ hundtrim i varberg. Hon är hårdhänt mot hundarna och bara skäller på dom. stackars lilla wilma. Jag ångrar att jag stod utanför och hörde hur hon skällde på wilma, och jag gjorde ingenting. Jag skulle bara gått in och tatt wilma och sagt att jag tänker inte betala för du behandlar min hund illa. men det gjorde jag inte, jag tänkte att hon är klar om bara några minuter så vi får stå ut. Men jag har nu lovat mig själv att skulle det hända igen så ska jag stå på mig för hundarnas skull. Jag jösses så semtimental jag blev nu. Bäst att gå och städa istället.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0