Änglavakt!

Något fruktansvärt höll på att hända nu precis när vi var ute på promenad, jag och hundarna.

Vi stannade och tränade sista biten innan vi var hemma och det gick så bra så när vi var klara så tänkte jag avsluta med lite bus och lek. Alice och wilma fick en varsin av mina vantar. Alice bar den som vanligt bara den i munnen och gick stolt iväg och Wilma kastade sin i luften och hoppade och ville att jag skulle jaga henne. Jag busade med Wilma och försökte ta henne och vanten och hon sprang iväg, stannade också gjorde vi samma sak igen. Så kollar jag upp för att se vad Alice har för sig, då ser jag ingen vante, ingen på marken och ingen i munnen...men jag lägger märke till att hon har fullt skå med att svälja!!!!
Jag rusar fram i panik till henne och tänker "nej nej nej...." med en stor klump i magen, öppnar munnen på henne och får som tur var se vanten nere i halsen på henne. Det var inte mycket att fundera över utan bender upp käkarna och stoppar ner handen i halsen på henne och försöker få tag på vanten, och stretar emot men det skiter jag i. Jag får tag på vanten och försöker dra, men den är så slemmig så jag tappar den...gör ett nytt försök och lyckas då dra upp hela vanten.
Herregud. jag ville bara krama om henne och pussa henne men hon förstod ingenting...hon ville inte alls kramas utan hon ville ha tillbaka vanten. Fy..jag ryser. Mår illa när jag tänker på vad som kunde hänt, att vanten kunde fastna i magen och det skulle bli akut operation och kanske skulle vi inte hinna innan hon skulle stryka med. Hon hade inte på något sätt tuggat sönder vanten, den var hel och fin...Vilket får mig att tvivla på att den skulle kommit ut den naturliga vägen. Alice min älskade älskade Alice. Om hon bara visste vilken änglavakt hon hade idag!

Skäms över mig själv när jag inte kunde ha förstått att något sånt här kunde hända..Har alltid tänkt att det är ingen fara, varför skulle hon vilja äta den? Och hon bär ju ändå den bara så fint utan problem. Vet ju inte om det var meningen från hennes sida att äta upp den eller om den bara råkade glida ner. 
Vill iallafall varna alla er hundägare som läser att inte låta era hundar bära eller ha något som är mindre än vad ni tror att de inte kan svälja. alla möjliga ting. Jag låter ju aldrig hundarna ha bollar som är så pass små att de kan sätta dom i halsen..men jag har aldrig tänkt att en vante kunde glida när så här..! Usch. min älskling. ska försöka skaka av mig detta nu och ha en mysig fredag med familjen istället. 


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Tellus har ätit upp en strumpa en gång. Men han kräktes upp den efteråt, det gick som tur var bra. Men en vante är ju lite större.

2010-03-05 @ 21:20:00
Postat av: lina

usch vilken tur att det gick bra, ge Alice en kram ifrån mig :)

2010-03-08 @ 16:23:16
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0