Framsteg!

yes. Ikväll har jag och hundarna vart inne och tränat lydnad med, ni vet vilka ;)
Det gick super bra. Wilma började så smått lära sig att göra fina ingångar. Problemet där är att jag inget riktigt hänger med i hennes tempo. Är ju van vid Alice som inte är så snabb, wilma skuttar och springer och hänger på så jag blir helt förvirrad. Också är hon så liten så det gör det ännu svårare :) Men vi ska nog få till..Jag siktar faktiskt på att tävla med henne i ettan, men har inga som helt mål på när detta kommer bli eller så.Det får bli när det blir! Alice gjorde Apporten väldigt bra, och i rutan fick vi till ett fint "stå" så det blir små ministeg framåt varje gång :) Det bästa idag var nog ändå att wilma fick väldigt bra träning på att lära sig att sitta tyst och stilla och vänta på sin tur. Rocky och Alice är väldigt duktiga på detta, men wilma bli uttråkad och börjar gå omkring eller sitter och gnäller. Så både jag och Linnea var på henne och sa åt henne. Hon fattade nog trots allt till slut, när hon i slutet på passet gick omkring så räckte det med att jag gick emot henne så gick hon och satte sig där jag hade satt henne tidigare. Det är bra träning för henne att veta vem det är som bestämmer, för inte fan är det hon, även om hon verkar tro det för det mesta..men vi försöker ändra på det. Och det har blivit bättre. Hon skällde tex inte på en enda hund som gick förbi oss idag på träningen, hon brukar göra det och då får hon igång alice så båda står och håller jävla låda. Men kanske känner hon nu att hon inte behöver vakta och bestämma, för det gör jag. Tror det kan vara så. hoppad det :)

Ja. Som sagt. Ni får läsa mycket om vår träning och kanske tycker ni det är tråkigt. Men jag tycker det är så kul så jag måste skriva om det :) Och kanske kan jag lära någon hundägare där ute någonting också :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0