Hundbad!

Nu har vi kommit hem från Svenljunga, jag, alice och wilma :) Alice hon fick sig ett bad. hon blev så fin så fin. Och hon tyckte föningen över ryggen var riktigt skön, då kunde hon nästan inte stå still :) Hon är ju så torr nu när hon fäller så det kliar. Ska ge henne mera olja i maten så att det blir bättre.

Wilma hon var mycke skeptisk hela tiden, tänkte nog att det snart skulle vara henne tur. När vi skulle gå så skyndade hon sig ut innan vi hann ändra oss och ge henne ett bad också :) Funderar faktiskt på att ge henne ett bad här hemma. Fast det behövs inte egentligen så jag skiter nog i det :) 

Alice är nog lite hallt trots allt. Hon är det ibland och ibland inte. Vilket får mig att tro att jag ser fel. Men när hon när vi kom hem och hon legat i bilen så länge så såg jag tydligen att hon halltade. Sen så försvann det efter ett tag. Hon får la vila i 2 veckor som hon gjort alla andra gånger hon har vart hallt, så brukar det gå över. Det är samma ben som de andra gångerna så det måste ju ha hänt nått där som går upp liksom. Och veternären kan inte göra nått åt det ändå, dom röntga ju henne en gång men dom såg inget så det är bara vila som hjälper. 

Annars är det bra. Har inget att göra just nu bara..vilket får mig att fundera på att utstätta wilma för ett bad iallafall :) 
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0