lydnad och kräk.

igår så tränade vi hundarna igen. alla hundar gör framsteg varje gång, det är roligt. jag och alice gjorde hoppet till klass 2 för första gången, och det gick oväntat bra, hon ska sitta bredvid mig och på mitt kommando hoppa över hoppet, där på mitt kommando sätt sig, och sen på mitt kommando hoppa tillbaka till mig och sätta sig jämte mig. hon gjorde precis så. dock lite snett så hon fick svårt att hoppa tillbaka men det löser vi:)
Och på "rutan" idag så var det inga tveksamheter på vad jag menar "varsågod" till, sen hade hon lite svårt att stanna på mitt kommando innan för rutan..men det var betydligt bättre än förra gången :)

wilma gjorde också bra träning. men när jag höll på med alice så kom det tre rådjur springandes en bit bort. hon blev ju såklart heltokig. men lugnade sig ganska snabbt för att vara hon:) men hon satt och gnällde konstant sen, vilket jag inte vil att hon ska gör så det blev lite dumt med att träna alice och samtidigt tillrätta visa wilma, men L skötte wilma så bra så alice fick avsluta sitt pass iallafall. sen skulle vi gå en sväng, då hade dom dumma rådjuren inte gått så långt bort utan dom stod en bit in i  skogen bara, vilket nu slog mej kanske var anledningen till att wilma inte släppte det, hon kände väl lukten av dom.  då sticker hur som helst alice, men kommer tillbaka efter nån minut...sen så går faktiskt wilma väldigt bra i kopplet trots allt kaos, vilket gjorde mig glad så det blev ett bra avslut ändå :)

nu ligger jag med datorn i sängen. runt kl 00.30 inatt kräktes jag första gången, sen har det hållt på en gång i halvtimmen/timmen till runt 10.00...bläää för magsjuka. den envisas med att kräkas t.o.m. när magen är tom. dumma.
men nu har jag ätit lite kräm och mår inge vidare, men jag hoppas inte jag kräks mera nu iallafall!
stackars hundarna, dom ligger ute i trädgården. alice protisterar högt, hon sitter på trappan och skäller och vill komma in, eller egentligen vill hon väl att jag ska komma ut och att vi ska gå en sväng. men det orkar jag inte, dom får vänta till b kommer hem.
idag var också förövrigt en ganska viktig dag i skolan. vi ska skriva massa om en föreläsning som var idag, och redovisa det på ons. och även ref. till litteratur. och detta ska vi göra två och två, efter som jag inte var på förelsningen och inte har jag några böcker och inte vågar jag träffa nån imon....så lägger jag ju över väldigt mycket på min käre studiekamrat....inte bra. men vi ska göra så mycket vi kan över telefon sen.

usch nu orkar jag inte skriva mera.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: AnnChatrin

Krya på dej! Hörs vi inte innan så GLAD PÅSK till er alla .

Ann Chatrin och resten av gänget

2010-03-30 @ 08:32:09
URL: http://www.lillaskee.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0