mycket-att-göra-dag!

yes. idag är jag ledig så då ska jag passa på att göra massa saker. Har precis vart ute och gått i regn och blåst med hundarna, var inte det härligaste och efter dom första stegen så tänkte jag faktiskt att "nää, jag skiter i detta och går hem igen istället.." men, så kom jag att tänka på att vågen visade 0.5 kilo mindre innan jag gick så det peppade mig kan man ju säga :)
Så hundarna blev blöta och grusiga och härliga så nu behövs det en rejäl städning igen...Jag längtar till vår och sommar och då vill ja ha det torrt och soligt :)

Jag ska hur som helt nu snart iväg till stan. Då ska Wilma få prova ut ett halsband, L har konstaterat att hennes som hon har nu inte är bra utan det blir bara en kamp med det när jag tillrättavisar henne. Så hon ska få ett annat där jag kan få övertaget, mohahah. ;) Sen ska jag köpa en liten såg :) ja. Alice kött kommer numera i stora korvar så det lättaste att dela upp dom är nog med en liten såg tänkte jag! :) Och sen ska jag handla för jag ska baka. Baka och frysa in och baka för att åka till sjukhuset till syster och bjuda henne på fika, om hon är kvar där sen. Hoppas ju på att hon får komma hem idag, men jag tror inte det. Det såg inte såpass bra ut igår.

Jag hoppas inte att nån missade matcherna igår :) Jag är inget sportfan, men slutspel - Det är så jävla spännande så det är inte klokt! Frölunda vann över Linköping. hahaha, det var så jävla gött! B tyckte synd om målvakten för han hade hoppat in för Norrena som var avstängd och B tyckte han hade vart värd att vinna, han var ju standin och bara 21 år, och han var faktiskt väldigt bra..MEN! Skitsnack säger jag, ingen är väl värd att vinna som förlorat? ;) Så nu har Linköping två raka hemma matcher så chanserna ser väl inte så jätte ljusa ut att Frölunda ska vinna dom. Men dom behöver ju inte vinna båda heller eftersom nu står det 2-1 i matcher och vinner dom en var där så står det 3-2 i matcher så då kan Frölunda vinna sista på hemmais sen. Det känns ju tryggt, att dom har råd att förlora en där :)

Sen så slog ju Storvreta ut Dalen i innebandyn. Jag höll ju dock på Dalen eftersom målvakten där är från Varberg och jag kände han för många år sen när vi gick i 7:an, 8:an, 9:an, tyckte han kunde fått vinna så kunde Warberg slått ut dalen sen istället ;) 
Och Falun vann över AIK så där blir det en sista avgörande match på Fredag. Jag skulle aldrig aldrig gå med på att kolla på sport en fredag kväll förut..men vill inte B kolla på den matchen så får han åka och kolla på TV nån annanstans. För detta mina vänner, detta är spännande :) 



 



Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0