Sjuk-syster och göteborgresa.

Igår så var jag hos min syster på sjukhuset. Det var jobbigt att se henne. Hon som alltid har varit på gränsen till att vara för smal (enligt mig) hade nu tappar mycket i vikt och låg där helt trött och lealös i en sjukhus säng med alldeles för stora sjukhuskläder. Det serverades broccolisoppa och två brödskivor med ost och smör. Och ett glas mjölk, men hon är laktosintollerant så hon fick säga till att få vatten istället. Och bad mig lyfta upp ryggstödet på sängen så att hon kunde sitta och äta sin soppa. Jag gjorde detta försiktigt och hon åt sedan en sked soppa, med utryck av smärta i hela ansiktet. Sen bad hon mig hissa ner ryckstödet igen för det gjorde för ont i ryggen för att sitta så, och ända så kan man inte kalla det sitta..mer liggsitta. Så hon kan bara ligga plant. Hon fick iallafall i sig de två brödskivorna. Usch. Vad jag önskar att jag bara kunde ta bort det onda från henne och sätta det i min egen kropp istället. Hon låg på sjukhus för andra smärtor i höstas och har haft sån otur så nu får det räcka! Ringde till henne innan idag och hon var så förvirrad av alla tabletter som dom proppar i henne så hon visste inte vilken dag hon hade pratat med farmor eller hur många gånger och allt vad hon mummla om. Hon visste iallafall att hennes sambo skulle komma dit med en dator så hon kan kolla på film. Det kändes bra. Då får hon nått att koncentrera sig på i helgen istället för på sin smärta. Åh min lilla lilla stora syster. Tänker på dig!

Nu över till lite roligare saker. Har varit i göteborg i dag med min käre vän charlotte. Jag köpte en hundtrimmer. Super bra. Ska testa den på pappas hund nån dag här och den funkar förhoppningsvis super bra så jag kan använda den på min första kund :) ja det är sant. Jag har fått en hund-kund :) Detta är ju den första hunden jag ska klippa, och den första hunden som jag ska göra fin som jag inte känner..så det ska bli spännande :) En liten blandras hane på 1 år som kommer på onsdag kväll. Ska göra iordning i källaren imorgon så att det blir ett fint trimmrum där jag kan stå och göra honom fin utan att han behöver träffa våra hundar. Det ska bli riktigt kul. jag varnade ägaren för att jag inte kan så mycket. utan jag försöker lära mig. Men dom sa att det var inte så noga, bara hunden blev av med all päls så här i slasktider. Låter jätte bra. Vi ska nog kunna komma överens och han ska nog bli fin. Försöker iallafall trösta mig med att om dom skulle hata hur han ser ut sen..så växer det ju faktiskt ut igen :) men jag ska självklart göra mitt yttersta för att detta ska bli så bra som möjligt så att dom vill komma tillbaka till mig, och sprida mitt namn vidare ;)

Charlotte min vän shoppade också roliga saker, till sin kommande lilla bäbisplutt :) det var roligt att följa med henne och kolla på bäbissaker. Jag är sååå sugen på bäbis och inte kan man väl springa omkring och kolla på bäbissaker själv när man inte är gravid, skulle jag göra det så skulle jag bli rädd för mig själv och tro att jag skulle behövas läggas in. Men nu fick jag ju en ursäkt för att testa barnvagnar och kolla på söta små kläder och annat :) Hon köpte lite fina saker. Ja. bebisen kommer vara så nöjd :)


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Josefine

Men usch så hemskt med din syster. Hoppas att hon slipper undan sjukhuset snart.



Sv: Okej det låter ju som en bra grej.

Vi har träning hemma där jag bor via den lokala föreningen. Riktigt skönt att ha det hemma, annars hade det nog inte fungerat för mig.



Kram

2010-03-20 @ 07:48:01
URL: http://daggdroppe.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0