Tisdagen!

Idag mår jag bättre här. Vart väldigt seg i morse men nu börjar det rätta till sig :) Tog en alvedon och drack lite nyponsoppa och det hjälpte. Alice tycker detta är fruktansvärt tråkigt, hon undrar nog vart våra morgonpromenader har tagit vägen. När jag ligger i sängen och inte rör mig, så ligger hon i korgen, men bara jag rör mig lite granna så flyger hon upp och tittar förväntansfullt på mig och vifftar på svansen, "nä, gå och lägg dig" säger jag till henne då, då deppar hon ihop och lägger sig igen. Men nu börjar jag som sagt må bättre så jag ska gå till brevlådan med hundarna när posten har kommit vid 13 tiden. Det är trots allt en liten bit att gå till brevlådan så här på landet så mer än det orkar jag nog inte, B får sköta långrundan med dom idag också :)

Har inte vart stressad över skolan o så innan, men nu när jag blev sjuk så blev jag plötsligt jätte stressad, känner att jag inte har nån koll på nånting, vet ni att de snart är första april? alltså snart maj och då ska vi ha jätte mega tenta, och jag har inte ens koll på vilka böcker som är till den...! Nä imon ska jag vara frisk igen och åka till skolan och få koll och sen ska jag strukturera upp allting så jag har det svart på vitt så jag kan bocka av vad som har gjorts o sådär...måste ha koll!!!

Och när jag har blivit ordentligt frisk så ska jag åka och hälsa på Lottas lilla bäbis sötnosen Jamie. Vill inte smitta ner varken mamma, dotter eller pappa juh. Så jag hoppas jag kan åka dit denna veckan, längar :)

Nästa vecka fyller jag ju år! för alla som inte visste det :) B frågade mig igår om jag vill ha skor i födelsedagspresent. Det börjar bli en bra tradition detta. Fick ju kängor i julklapp och promenadskor förra födelsedagen. Så iår så hade han tänkt att jag kunde få några snygga vår skor, låter bra det. Eftersom B är ett sånt skofreak så nöjer han sig inte med att köpa vilka skor som helst till mig utan det ska vara bra skor, det är bra...bra för min rygg och knän faktiskt :)

ja nu ska jag försöka dammsuga lite, Alice fäller som f-siken nu. Undrar om hon hade tänkt sig att börja löpa snart egentligen. Hon skvätter och håller på väldigt mycket på promenader, och slickar sig och håller på..hon fäller...! Ja, det är ju löptecken...men inget löp har jag sett iallafall. Får la se vad som händer.





Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0