Fyra veckor idag.

Idag firar vi att valparna är fyra veckor gamla. Bilder finns här. Dom är så otroligt fina. Längtar tills jag får träffa dom nästa gång :)

Idag så jag jobbat lite granna på Fun City. Var super tråkigt. inget folk alls typ. Det kom några ungar på eftermiddagen som hade cyklat dit efter de slutat skolan, men annars så var det inget som hände. Imon ska jag jobba hela dagen så jag förebered mig mentalt på en ur tråkig dag, för jag tror inte det kommer hända mera imorgon. Folk går ju fortfarande i skolan eller jobbar.

På onsdag har vi tenta. det är inte klokt. Denna tenta som jag kände sånn oro för i januari, nu känner jag ingenting. Vi får ju ha med oss böcker och anteckningar och allt. Så jag ska skriva ut allt och ta med mig så kan det väl inte bli några problem.

Wilma börjar redan ställa upp sig. Hade vi velat para henne så tror jag inte det hade vart några problem alls. Hon började löpa för 5 dagar sedan och hon är redan i full gång med att visa Alice hur Alice kan göra för att para sig med henne, Alice bara morrar och går surt därifrån. Har gått promenad med josefin och hennes lilla Glasgow ikväll. Han är 7 månader och bryr sig inte om att dom löper, det struntar wilma i hon ställde upp sig för han ändå.

Imorse när B åkte till jobbet så mötte han en liten pudel på vår väg. En pudel vars ägare är irriterad på att vi går promenader "i byn", som han utryckte sig, när våra hundar löper. Han tycker inte vi ska göra det för det bli så otroligt hos han då. Det struntar vi fullständigt i. Kan inte han ha koll på sin hund så är inte det vårat problem. Vi har all rätt att gå promenader vart vi vill! Jag kan förstå att han tycker det är lite jobbigt. För dom har alltid kunnat ha sin hund lös på tomten och hunden vet precis vart gränserna går och han har aldrig smitit, föräns vi flyttade hit. Men ärligt talat så känner jag att han får koppla sin hund om den inte lyssnar på honom, vi ska inte behöva anpassa våra promenader bara för att hans hund inte lyssnar på honom. Sen så tror jag inte heller det spelar någon roll vart vi går för jag tror hans hund känner löplukten bara genom att våra hundar är ute i trädgården. Men lite synd om farbrorn tycker jag allt att det är, synd att han är så gubbsur! ;)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: jenny

tack emma=)

2010-05-24 @ 22:15:33
URL: http://peachpenny.blogg.se/
Postat av: Lotta

Tsss.. dessa gubbar. Du har rätt att gå ut och gå var du vill så länge det inte är på typ hans privata mark!

2010-05-25 @ 10:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0