Hundtrim

Information

När vi skaffade våran Petit Basset Griffon Vendéen, Wilma, för snart 6 år sedan så började jag intressera mig för hundtrimning. Eftersom det inte finns någon hundfrisörutbildning i närheten, så får jag träna och lära mig på egen hand. Efter att ha varit med när en hundfrisör trimmade Wilma så började jag sedan trimma henne själv, det fortsatte därifrån med att jag började trimmade min pappas Westie. Sedan började vänner fråga om jag vill bada/kamma/klippa deras hundar, vilket jag självklart gärna tackade ja till. Och där är jag nu.

Så jag har alltså ingen utbildning inom att trimma/klippa/bada hundar, men jag tycker det är väldigt roligt och gör mitt allra bästa med varje hund för att ägarna ska bli nöjda. Jag anser också att hundarna är i en väldigt utsatt situation i ett sådant här läge, därför stressar jag aldrig med en hund. Jag gör mitt bästa för att varje hund ska känna att de klarar av det och tar det i deras takt så att de inte ska känna obehag.   

Jag utför ingen arbete på en hund inför en utställning, då jag inte känner att jag har den kompetensen än.

Eftersom jag inte har någon utbildning så får ni vara beredda på vad det innebär, men jag försöker alltid gå efter varje hunds rasstandard så gott jag kan, eller efter ägarens önskemål. Då jag inte har utbildning så har jag heller inte samma priser som utbildade hundfrisörer.

Priser

Kloklippning: 40 :-

Kamning, liten hund: 80 :-

Kamning, mellan hund: 110 :-

Kamning, stor hund: 140 :-

Bad liten hund (ingår kamning och föning): 170:-

Bad mellan hund (ingår kamning och föning): 200:-

Bad stor hund (ingår kamning och beroende på päls även föning): 230 :-

Trimning: 300:-

Klippning/rakning: 200:-  


Det ingår alltid Kloklippning!








Westie före


Westie efter, trimmad utifrån ägarens önskemål.






 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Nemos matte och husse

vi har lämnat vår samojedhane hos Emma flera gånger för bad.

Vi är alltid jätte nöjda och rekomenderar Emma varmt, hon är så lugn och ser alltid till hundens bästa. hon stressar aldrig och man får tillbaka en jätte fin hund som har haft en skön stund!

2010-05-05 @ 15:37:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0