Läskiga - men trevliga!

För en stund sedan så kom jag hem från stan. Har vart i väg med bilen (som dom förörvigt hittade mer fel på så nu funderar jag på att köpa ny, för monopolpengar) sen så var jag i fårhagen med hundarna och Nemo. Wilma svalkade sig i lera där så hon behövde en dusch när vi kom hem!

Hur som helst, när jag kör på  våran grusväg hem så ser jag två mystiska kvinnor. jag har mött dom på våran väg en gång innan när dom har gått från vårt hus, men nu gick dom mot vårat hus. Dom är helt svartklädda med långa kappor och stövlar. Jag trodde det var häxor som kommer för att värva till sin sekt eller nått!

Jag blir iallafall väldigt nervös, vet ju inte vad detta är för konstiga kvinnor och B är ju inte hemma. Så jag åker vidare hem, tar in hundarna och låser dörrarna. Så tar jag in wilma i duschen för att börja med henne, då ser jag att dom båda kvinnor har kommit fram till oss och går fram mot uterummet. Nu börjar jag bli riktigt nervös. Vad vill dom? jag tänkte då att jag ska säga att jag har inte tid för jag har en hund i duschen, vilket ju faktiskt var sant! Så dom knackar på glasdörren till uterummet, och hade jag inte precis kört om dom på vägen så hade jag gömt mig och låtsas att jag inte var hemma, men det gick ju inte riktigt nu.

Jag går och öppnar och dom börjar babbla på om en bok som dom har, "har du läst den?". Självklart är det bibeln. Att jag håller på att läsa bibeln för att jag vill veta vad där står så jag kan bestämma om jag ska gå ur kyrkan eller inte, det säger jag såklart inte. jag säger att jag är konfirmerad men inget mer! Jag tänker att hur ska jag vänligt men bestämt avböja mig deras information om bibeln? Det går inte, jag är så dålig på sånt. Hade dom velat sälja nått så hade jag antagligen köpt det, men det ville dom som tur var inte. Dom pratade om att det står i bibeln om evigt liv, vilket kan verka konstigt med alla katastofer som händer i världen idag. hmm, hmm, hmm svara jag!

Men dom sa faktiskt en del intressanta saker, dom tog upp saker som händer idag som jag kan relatera till, till barnen i fattiga u-länder tex, då började jag nästan prata om min resa till uganda men gjorde inte det för jag ville ju bli av med dom helst! Iallafall så började dom sen prata om hur varmt det var idag och hur fint vi bor och hur fin alice var o lite så, sen fick jag två broschyrer. Phu, tänkte jag. Nu ska dom gå och dom ville inte värva mig eller sälja nått - skönt! Men till min förskräckelse så säger då den ena, "tack ska du ha för visat intresse, vi kanske kommer tillbaka någon gång!" Också smilar hon också går dom. "tack ska ni ha" säger jag!

Men nej, nejnejnej. Nu känner jag på mig att dom kommer komma tillbaka hit, och då kommer dom inte bara vilja ge mig några broschyrer om jesus, det är DÅ dom ska sälja saker eller värva eller boka in mig på nått möte! Men jag vill ju inte! Och dom kommer säkert komma tillbaka en vardag vid samma tid. Då inte b är hemma och kan tacka nej till dom! Jag kan inte. Speciellt inte när dom var så in i helvete trevliga! Dom kunde fan sin grejj! Jävla trevliga tanter med svarta kläder som försöker få med en mig i sån skit - vill inte! det kommer säkert sluta med att jag går på bönemöte titt som tätt mot min vilja!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0