Lydnad!

Har vart ute en stund och tränat lydnad med hundarna. Egentligen skulle jag åkt in till stan och tränat med Linnea och Rocky. Men vi ställde in det med tanke på vädret. Men för en stund sedan så slutade det regna så då gick jag ut i trädgården lite. Wilma är så otroligt duktig. Hennes svaga sida är att hon är så ivrig. Men det försöker jag vända till vår fördel =) Hon tycker det är riktigt roligt, hon stutsar omkring som en liten yrboll. Hon gjorde sånna framsteg i dag vid liggande och ställande under gång, riktigt kul! Jag kunde ha henne lös hela tiden :D
Det hon fortfarande har svårt för är apporten. Hon blir så frustrerad. Hon förstår inte alls varför hon ska ta den i munnen, skit tråkigt tycker hon. Men idag så tyckte jag mig känna att hon greppade den lite lite granna så hon ska nog få till det med den också :)

Alice var också duktig idag. Hon flyter inte ut så mycket med rumpan i det fria följet, och hon satte sig riktigt snyggt vid ingångarna. Inkallningen gör hon riktigt bra nu. Hon har sån fart och när jag säger stå så tvärstannar hon så det skvätter i gräset :) Där ska vi ju då bara få till det så att hon stannar efter 15 meter, och inte efter 30 meter precis framför näsan på mig :)

Det är riktigt kul att träna med dom nu. Det är roligt när man ser att dom utvecklas och lär sig. Wilm sitter tex inte att gnäller eller håller på att går omkring medans jag kör med Alice längre, hon sitter fint, tyst och stilla. Ja. Det är helt enkelt hur kul som helst och det ska bli kul att tävla när vi är redo :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Josefin

Roligt, hoppas vi kan träna ihop snart igen:)

2010-05-13 @ 20:47:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0