Så här var det


nu ska ni få höra om min fina dag igår!

Först var det skola hela dagen. Men när vi slutade 15.30 så gick jag och Carin in på en varsin toa på skolan och bytta om till våra springkläder. Vi var taggade! 16.00 kom Camilla ner till skolan med sin bil, då hade hon vart hemma och bytt om. Sen som Carins kompis Sofia också brummade vi iväg mot kära Göteborg. Allt gick hur smidigt och fint som helsti början. Sen körde vi lite fel när vi började närma oss. Men genom att följa cykelbaneskyltarna som pekade mot slottsskogen så hittade vi till slut, Camilla var en hejjade på att köra i göteborg!
Väl framme så hittade vi en parkeringplats som var precis vid Start nästan, helt otroligt. Det var lite kallt i luften, men när det var vindstilla så var det riktigt skönt,  det var ju inte ett moln på himlen :) 




Sen så började vi strosa omkring på området med massa annat folk. Det är mysigt. Vi gick bland stånden där man fick lite gratis saker, godis och frukt. Också köpte vi fina vattenflaskor och cyklade lite för miljön. tydligen så ska nu Folksam plantera ett träd nånstans i ett fattigt land. För jag har cyklat för dom.





Carin cyklade också. Så dom planterar ett träd från henne också!!



Peter Seipen var värd för kvällen! Han är väl inte dirket någon som jag har så insatt i vad han egentligen gör, men en kändis är ALLTID en kändis så jag blev lite knäsvag. Ville ta kort på han men vågade inte.

Efter att ha stått i lååång kö till bajamajorna och fått den delen avklarad så var det dags för uppvärmning.
Massa folk ville värma upp.





Förr så kunde jag få ihop sånt här med typ korrigrafi riktigt bra. Gick på arobic och sånt. Men nu för tiden så funkar det inte alls, är väl åldern. Kom dock på nu att jag är yngst bland oss som var uppe i lagen, så kan jag inte riktigt skylla på det heller. Jag hängde iallafall inte med för fem öre. Men dom andra var jätte duktiga.



Sen så var det dags för start. Jag och Carin tänkte starta bland "jogga fort" gruppen. Dom tre andra tjejerna tänkte starta bland "springa". Men när allt väl satte igång så fick folk panik och trodde att om dom inte startar NU så kommer dom inte få springa alls och allt kommer vara bortkastat och dom kommer bli ledsna!! Så bland springa och jogga var det massa gamla tanter med gå-stavar och folk med väskor och finkläder. Ingen ordning alls! 

19.00 skickade dom i väg "springa fort" gänget. GO GIRLS
19.05 var det "springa A" gänget dags att sticka iväg.
19.10 var det "springa B".
Och 19.15 var det vår tur, "jogga fort"

Och dom var väldigt punkliga såg jag på min klocka. Några sekunder innan det var vår tur att få sticka iväg så säger dom i högtalarna att första kvinnan har gått i mål. WHAT!! jaha, jag hinner inte ens starta innan nån har vunnit! min chans att vinna var alltså borta! Hon sprang på 14.56 eller nått sånt(4.6 km)! Bra jobbat :)

Nu sticker iallafall vi iväg. Jag och Carin. Vi sick sackar oss fram mellan folket som är trötta efter 2 sek. Wii. Det går ju bra! Jag har fleece under min vindjacka, det blev ju såklart för varmt efter några minuter med det. Men inte fan ska jag stanna för det. Jag tar av mig och håller på och grejjar samtidigt som jag springer och håller jackan i munnen och knyter fleccen runt midjan. Det gick :) Sen så är Carin borta i allt vimmel så jag fortsätter själv.

Det går bra. Jag fortsätter jogga. Jogga, jogga, jogga. Ja blir så taggad av folket som står i kanterna och hejjar på, det kändes riktigt bra. Killar och tjejer som står och klappar händerna och ropar "Bra jobbat tjejer". Då tänker jag, ja..jag är bra!! Det är Liveband längst med hela slingan lite här och där som spelar trumpet och allt vad det är för skrammel. Det är mysigt. Jag joggar hela tiden. Efter 3 km börjar jag få håll och ont i vaderna. Då tänker jag på Doris. Ja. Ni vet Doris i "hitta Nemo" "fortsätt simma, fortsätt simma." Det är alltså bara till att fortsätta, spelar ingen roll om jag har ont. Det är ta mig fan bara till att låta benen gå och fortsätta springa! Och jag gör det. Jag fixar det. Jag går i mål på den 26:e minuten. jag sprang 4.6 km på 26 minuter. Hon som vann sprang på 14.56 som sagt, det är inte så jävla mycket skillnad för att vara mig. Tycker jag. Jag trodde inte jag var så här bra. Jag trodde inte jag skulle orkar hålla takten uppe hela tiden. Men det gjorde jag. Jag är så jävla nöjd med mig själv :) 

Sen när jag gått i mål och fått massa grejjer i en gympapåse. Dricka och banan och medalj och bindor och allt möjligt. Så ropar Carin på mig. Då har hon gått i mål en minut senare. haha. Vi har sprungit i stort sett ihop hela tiden utan att se varandra :) Carin var också hel nöjd. Hon var förkylld och hade ont i knät men hon klarade också att springa hela slingan. Roligt.

Sen går vi till bilen och där sitter resten av gänget som då hade gått i mål lite tidigare. Alla dom var också nöjda med sin insats. Kul! :) Då tar vi vår lilla picknick påse som vi fått från Vår Ruset och sätter oss i solen. Massa go mat var det i den. Det var bröd och fil och goa pålägg och alkoholfri cider och lindht choklad. Super!! Vi är vrålhungriga så vi äter och äter. Sen så försvinner solen bakom träden och vår svett blir kall och vi håller på att frya ihjäl. Så vi går till bilen och skruvar på värmen och brummar hemåt!

Det har varit riktigt kul. Jag saknade ju dock en tjej som inte kunde vara med. Saknade henne super mycket. Det hade varit så kul att springa med henne! Men vi ska satsa på ett annat lopp. Jag har fått blodad tand :)
Jag tänkte innan detta lopper att jag inte tar det på så stort allvar. Jag ser det som träning och inte som tävling. Men så fort jag tog de första stegen så kom tävlingsjävulen fram och jag ville göra mitt bästa :) Så nu vill jag springa fler lopp så att jag kan bli bättre och bättre :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: sofia

härligt :) Jag har ett år kvar så är klar till nästa sommar :)

2010-05-11 @ 17:13:07
URL: http://sofianorborg.blogg.se/
Postat av: Hanna

Åh vad du är bra Emma! Nästa år vill jag springa med dig!!

2010-05-14 @ 16:23:49
URL: http://muyrico.blogg.se/
Postat av: jennie

Grymt gjort Emma! Bilderna ser riktigt härliga ut.. nästa år ska jag nog va med å springa oxå =) Kram

2010-05-14 @ 21:55:33
URL: http://jenniemx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0