Systembolaget

Ni vet dom här reklamerna som är på tv om tonåringar som frågar sina föräldrar om dom kan köpa ut åt dom, också har dom sånna där dåliga argument för varför dom borde göra det.
Jag hittade den här filmen på nyss. Jag tycker inte det verkar som att som gubbarna som sitter med sånt här har förstått. Tonåringana i filmen säger själva att alkohol är det man håller mest hemligt om för sina föräldrar, en tjej säger att TYVÄR så vet hennes föräldrar att hon har druckit en gång.

Då undrar jag, vilka tonåringar ber sina föräldrar köpa ut? Om en tonåring inte vill att föräldrarna ska veta att dom dricker så ber dom väl för fan dom inte om alkohol då heller?

Jag undrar också om vilken ålder gubben snackar om när han säger att tonåringar som har föräldrar som köper ut åt dom kan få problem senare i livet med vad som är rätt och fel? Det måste ju ändå vara skillnad på en 13, 14- åring och en 18,19 -åring. Och dom verkar dra alla över en kam väldigt mycket, tex när dom säger att om man köper ut så kommer dom dricka det dom får från föräldrar + massa annat. Det kanske inte alls stämmer på alla? Det stämmde tex inte på mig när jag var under 20. Föräldrar får la för fan känna av hur mycket dom litar på sina barn och hålla kontakt under kvällen och hämta upp dom på stan eller nått när det är dags att komma hem, och inte dömma och blir arga om ungen är full. Kör hem den och lägg den i sängen så lär den ju överleva!

Jag blir lite irriterad märker jag. Det är sånt jävla snack om detta men det hjälper ju fan inte. Det kommer ALLTID finnas nån snubbe som har varit i tyskland som ungarna kan köpa av, vill dom som inte kan gå på systemet få tag på alkohol så får dom det vare sig föräldrarna köper ut eller inte. Grejjen är väl bara att om föräldrarna köper ut så kan dom dricka sånt som smakar bra istället för nån sketen HB som man kan bli blind av.

Jag säger inte att föräldrarna ska köpa ut så löser det alla problem, det är olagligt att köpa ut så därför bör man inte göra det!  Jag menar bara att dom flesta som är under 18 kommer fortsätta dricka och dom skiter fullständigt i vad det är dom dricker, bara det ger effekt!




Slänger in en låt av uggla med passande text. Ha lite förståelse för era tonåringar där ute :)

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0