Torsdag!

Idag har jag klippt två hundar. Det tog verkligen hela dagen. Började kl 10 och slutade kl 18. Jisses vilka pälsar. Jag är helt slut i kroppen! Det var nån berdie collie blandning i båda två. Efter halva första hunden så la min trimmer av, den orkade inte alls. Så vi tog paus och matte åkte hem och åt lunch och jag åkte till djuraffären för att köpa skär till trimmern. Men det funkade inte speciellt mycket bättre med det nya skäret. Jag tror det hade med hundarnas päls att göra...dom var så ulliga och mjuka, som valpar...trimmern fixade inte riktigt det. Men vi fick jobba med saxen istället så till slut så blev det bra :) Matte var nöjd och glad och tyckte att hennes sötnosar hade blivit fina, hon sa att hon hör av sig om några månader när det är dags igen. Och dottern bokade upp en tid nästa vecka för sin hund. Så det tar jag som bra betyg :) Även om det har varit jobbigt idag så tycker jag ju det är roligt. Det är så jäkla kul när man är klar med hunden och man är nöjd. Då kittlar det nästan i magen :)

Nu är dags bebistider ute i naturen! Förra året fick vi följa några kossor och deras kavlar från kalvarnas födsel nästan. Vi pratade mycket med ägarna, ett äldre mycket trevligt par. Nu är det dags igen :) I går var där en kalv. I morse var där tre st :) En ko hade t.om. blod baktill så den ena var nog väldigt nyfödd. Fast ägarna går dit väldigt ofta, så den var redan öronmärkt :) Där är två kossor kvar som ska ha kalvar. Jag hoppas att jag kommer få sån tur att en av dom kalvar när jag är där. det hade vart coolt :) En av de som inte har fött än blev av med sin kalv förra året. Hon hade problem med att föda den så halva kalven hänge ut och hon hoppa omkring och var orolig. Då försökte bonden hjälpe henne och dra i kalvens bakben men det gick inte så bra för hon stod inte still. Så kalven drunkande innan den hann komma ut. Det var väldigt sorligt. Jag såg det inte men bonden berättade det. Man kunde tydligt se på kossan i några dagar efter att hon gick och letade efter sin kalv. Jag blir ledsen nu när jag tänker på det. Jag hoppas verkligen att det går bättre för henne iår!

Nu ska vi sova här. Imorgon är ju en stoooor dag! :) 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Superkul att du får ännu mer kunder ju :D Eller hur?

2010-05-21 @ 12:21:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0