Elva minusgrader.

nu är det kallt ute. Personlingen så tycker jag om detta, bättre att det är -11 än +11. Men det är inge kul för hundarna :( Wilma tycker inte om kyla överhuvudtaget, hon skakar och fryser så fort vi kommer ut. Kom precis in från en promenad och funderade på att sätta på henne täcke innan vi gick, men så tänkte jag att hon får ju ändå upp värmen när vi rör på oss, men icke då. Så fort vi stannade några sekunder så stod hon och skakade i hela kroppen.
Detta kalla vädret är inte heller jobbigt för hundarna pga att det är kallt, det är också jobbigt för deras små tassar. Nu blir snön annorlunda på nått sätt när det är så här kallt tycker jag, de får stora isklumpar mellan trampdynorna hela tiden, till och med Alice som har en päls som det inte brukar fastna snö och is i. Fick stanna för att rensa tassarna med 5-10 minuters mellanrum, och jag överdriver inte..de började alltså halta alla tre för att de klumpade ihop sig så stora isklumpar. Nu gick ju vi då i skogen också, får hålla oss till vägarna i fortsättningen kanske, Ellas och Alice tassar började till och med blöda såg jag när vi kom in. Inga bra väder alls för hundtassar. Men det är här med tjärsalva ska jag se om jag kan hitta nånstans, det kan man ju smeta på innan man går ut då. Wilma är nog inte så pigg på att jaga i helgen heller, det värsta är väl att hon kör på i full fart utan att känna efter. Hon kanske får hållas inne.

Ja, idag har jag sovmorgon. Ska var i skolan 10.30. skönt :) blir inte så länge iskolan heller så hundarna får ligga inne. Har plockat bort allt som Ella kan tänkas tycka är roligt att förstöra, har ju vart ute en lång, kall runda med dom och nu har jag tänt en brasa. Jag hoppas de sover tills jag kommer hem igen :)

Igår var vi och köpte kompostgaller. Nu ska här tränas på att inte hälsa på folk minsann. När vi bara hade wilma på julafton och massa folk kom hit så gick det ganska bra, när vi hade alice och wilma så var det lite värre...men nu har vi Ella också. Så nä, dom kommer inte få hälsa på folk innan dom har lugnat sig. Och lugna sig det ska dom få göra instängda bakom ett kompostgaller, där de kan se och känna doften av alla som kommer. Sen har jag inte bestämt mig för om folk ska få hälsa på dom bakom gallret, eller om dom ska få komma ut och hälsa? Vad tror ni? Jag tänkte ju att ingen ska få röra eller se på dom förens de är lugna i vilket fall, jag kan ju nämligen tänka mig att de kommer sitta där bakom gallret och gnälla och skälla och hålla på - då får man ingen som helst uppmärksamhet, då finns dom inte för oss! Men tills slut så kommer dom ju tröttna, dom kommer finna sig i att folket är här, dom kommer lugna sig och till slut även lägga sig ner och vila - det är mitt mål :) Men när dom har lagt sig ner för att vila, ska jag då öppna så att dom får komma ut? Eller ska några människor få gå fram till gallret, sträcka ner sin hand också får dom nosa och sen går människan därifrån, och när dom återigen har lugnat sig (om dom blir tokiga av att någon sträcker ner handen) få komma ut? Jag tror mer på det sistnämnda, för jag tror att dom blir heltokiga om man bara släpper ut dom även om dom ligger och vilar..men jag vet inte. nån som vet???

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0