fredag

Igår var det sista gången på kursen. Vi gick igenom hela programmet i lydnadsklass ett. Wilma gjorde det inte kanon bra, men hon tyckte det var tråkigt och kallt att vara där igår. Också fick man ju stå och vänta medans dom andra gjorde eftersom alla gjorde två moment i taget, men men. Det var nyttigt :) sen tränade jag kommandon med henne, det känndes som att just igår när vi var där så trillade polletten ner när det gäller "stå" och ställde sig upp både från liggande och sittande så det var jätte roligt, och hon verkade själv tycka att det var roligt när hon hade kommit på det :)

Imorgon är det ju tävlingt med Alice. Jag har gjort rutan till något av det bästa vi vet nu. Jag laddar upp henne och taggar och taggar och hon sitter och rycker och gnäller och när jag säger "varsågod" så smäller det och hon sticker iväg! Var precis ute och körde bara rutan och hon en gång stannade hon och tittade på mig. EN GÅNG. Ibland kan hon vända sig om 10 ggr på vägen mot rutan. Hon är duktig alice. Jag vet inte alls hur det kommer gå imorgon med rutan, antagligen kommer jag få dubbelkommendera och sen kommer hon inte stå helt inne i rutan. Men det gör inget. Hon är så jävla duktig och hon försöker och gör så gott hon kan för att förstå mig, och jag tycker själv att jag är rätt så duktig som har fått henne att förstå detta så här pass bra nu :)

I morse var jag på spinning. Idag var det ett hårt pass. Det var activio (pulsklocka) och vi skulle höja pulsen till 85% (av maxpuls) i några minuter och sen sänka den till 65% i några minuter och sen höja och sen sänka och sen höja...och sista höjningen skulle vi hålla 85% i 11 minuter. Det var jobbigt, men vet ni..jag klarade det :) blev stolt faktiskt. Speciellt när jag pratade med en i duschen efteråt som sa att "det är ju fan omöjligt att hålla 85% i 11 minuter, det går väl inte? Eller jag kan det inte iallafall!" "hmm, det är svårt." svarade jag och log inombords ;)
Jag har ju träffat min personligatränare en gång, då gick vi igenom gymmet och hon gav mig nya övningar mot vad jag gjort innan, och några som jag kunde hade vi kvar. Så ska jag träffa henne om två veckor igen och då ska jag göra test, muskelmassa test och konditionstest eller vad det var. Jag tänkte iallafall på henne när jag cyklade idag, "jävlar att jag ska visa henne på testet att jag har uthålighet" :)

Ja nu ska jag äta världens godaste fisksoppa och kolla på vänner och njuta lite av att hundarna ligger och sover, sen är det full fart ut i skogen!
Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0