Grattis Alice.

Idag fyller Alice fyra år. Grattis till min älskade lilla skrutt-snutt och alla hennes fina syskon.





Var och tränade innan, körde min nya bil dit. Så tyst allt var. Jag kunde till och med höra radion, helt otroligt :)
Tränade med Annalina, det var roligt. Vi var ungefär lika borta på steppen båda två tror jag, jag var nog ännu mer borta för jag kände inte att jag blev trött, och det blir man ju inte direkt av att förvirrat stå och titta på för att man inte hänger med ju! Men får väl försöka fler gånger :)

Ella min älskade lilla buse. Hon drev ett rådjur idag. Hon var så söt så jag kunde inte bli arg på henne. Sen så tror jag inte jag ska bli arg på henne heller för hon ska ju driva, men inte just nu. Är glad att trots allt är jakt säsong så det gör ju inte så jätte mycket. Hon och Alice var iallafall helt plötsligt borta, sen hör jag Ella börja skälla frustrerat..hon skällde och skällde. Först ljust men sen blev det grövre och mörkare skall. Jag ropar "HÄR!", vet ju att iallafall Alice borde komma. Så hör jag och ser nått som kommer mot oss, "Bra Alice!" Säger jag, men inte då...det var ett stackars uppskrämt rådjur som hoppade fram. Gissa om Wilma blev galen i kopplet? Jadå! Jag ställer mig iallafall där som rådjuret sprang iväg i förhoppning om att Ella driver i spåret och då kan jag ta henne, Då blir Wilma ännu värre och drar och nosar i marken och skriker till mig att släppa henne lös. Sen kommer Alice. Gött, två av tre! Ella springer fortfarande omkring och driver, sen kommer hon i spåret som jag tänkte, och då säger "stanna!" Och hon stannar :) Så då kopplar jag henne och ger henne massa massa beröm, för hon är ju duktig. Hon ska ju jaga och det var ju jätte bra att hon stannade på kommandot! Men hon fick lite för mycket smak för detta nu tror jag, hon skällde i kopplet och var hel tokig ett tag, sen när hon lugnat sig efter kanske 20 minuter så släppte jag henne sista biten hem, då stack hon direkt och nosade i marken. Men såg lite förvånad ut när där inte luktade nått ju, och då gick hon som vanligt istället :)

Föresten, igår såg vi han som spelar piano i "Så ska det låta!" Han med långt blont hår. Han var på hajen och handlade. Han var väldigt kort :) B blev lite irriterad på mig för jag kunde inte koncentrera mig på att handla när han var där, kändis kändis!

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0