Inte ok!

Det är inte ok att Ella tuggar sönder mina saker. Att hon tog en bok från bibblan ur min väska som stod på golvet, det kan jag väl tycka är mitt egna fel då. ok ok. Att hon drar utt apportbockarna ur hundträningsväskan som står på golvet, ok fan, jag skulle ställt bort den. MEN DET ÄR FAN INTE OK NÄR HON TAR SAKER FRÅN KÖKSBORDET OCH TUGGAR SÖNDER. Hon har tuggat sönder min nya fina almanacka jag köpte, den gick att rädda trots allt, fick riva ur några sidor bara..men ändå :( hon har tuggat sönder min fina träningsjacka som hängde på en krok, INTE OK!!!!!! Och detta sker ju såklart när vi inte ser som ni kanske förstår! Hon kan inte lämnas ensam inne, hon river ut och drar fram saker överallt. Jag började fundera över detta, varför lägger hon sig inte och sover som dom andra gör? Och jag kom fram till att hon har lämnats utomhus för det mesta, där kanske hon springer omkring och jagar fåglar eller gräver eller leker med bollar i trädgården. Inomhus finns inget att göra...då blir hon rastlös. Alltså, hon får lämnas ute i fortsättningen. Jag blir ledsen när hon tar mina saker och tuggar sönder dom :( Som sagt, har jag lagt dom på golvet så blir jag mest ledsen på mig själv, men har jag lagt upp det...då blir jag ledsen på henne.

Wilma hjärtat mår inte riktigt bra hon. Hon ser gammal ut. Hon var ute och jagade igår och var jätte duktig, idag var hon halt så det gick inte så bra. Sen har hon vilat heeeeeela dagen, och nu ville hon inte äta. Hon gick, efter mycket om och men, fram till maten...stel som en pinne i alla benen. Sen gick hon och la sig istället. Nu har husse lyft upp henne i sängen och där ligger hon helt utslagen. Lilla hjärtat. Inte ska hon väl pensionera sig redan :( Eller när det lagom för en aktiv jakthund att gå i pension? Hon är ju sex år, är det kanske dags att trappa ner på jagandet?

Idag har jag badat alice för sista gången med det jäkla mjäll schampoot. Usch så tråkigt det har varit. Hon ska få fiskolja sen för jag orkar inte bada henne med detta en gång till. Men hon har tappat all sin fina päls. Veterinären sa ju att hon skulle bli så fin i pälsen av detta schampoot, och det har hon ju blivit..den är blank och svart och fin...men det är inte så mycket kvar bara. 

Nä nu är det soffläge. 

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer
Postat av: Annicka

Men Emma då!!! Du har ju fått en dotter till Russin... Det borde ju säga ALLT. Att hennes bror kallas Södra Sveriges värsta hulligan borde åxå borde åxå ge lite ledtråd vad ni har skaffat er ;)



Vad gäller Wilma så är en drivande hunds bästa år mellan 5-8 så där borde hon vara. Kan hon ha nån fästingsjukdom. Eftersom hon har så ont i alla benen. Kan ju tyda på det. Äter hon inget får man kolla halsen. Det är lätt att de springer på pinnar som de får ner i halsen, har hört om hundar som sprungit på pinnar som gått ut i nacken :(

Hoppas inte det är något allvarligt. Hur många timmar är hon ute?? Ligger hon varmt mellan dreven?



Lite att fundera på .



Kram på er

2010-11-15 @ 02:46:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0