måndag.

Hela denna veckan är fullproppad med saker på schemat som ska göras..men imorse å fick jag ett sms att min käre studiekamrat inte mådde bra. Så det blev inga observationer idag på förskolan som vi hade tänkt. Då blev jag ju plötsligt ledig. Eller ledig och ledig. Tänkte att det finns ju andra saker jag kan göra till examensarbetet. Ska åka till bibblan och kolla lite efter de böckerna som vi inte hittat ännu. Sen ska jag ut med hundarna, sen tänkte jag åka till ett nytt gym som jag tänkte börja på och boka ett möte med dom, det verkar så proffsigt där för man måste boka möte innan man börjar träna..sen är det ju rena rånet vad de kostar att gå där också..men det kan jag väl vara värd..kanske! Sen vill jag baka, det hade ju vart mysigt :)
Också hoppas jag att B och hans pappa kommer hem med b´s nya bil idag :) kan ni tänka er att jag ska köpa hans? jag är kanske jätte löjlig men det känns helt otroligt, jag har haft bil sen innan jag fick körkort, de två första bilarna jag hade var bara två dörrar på, sen har jag haft denna som jag har nu som inte är kombi. Och vi har haft Wilma sen 2-3 månader efter jag fick körkort. Vi har alltså typ alltid haft hund så länge jag har haft bil och körkort, och eftersom jag inte har haft råd med mer än vad jag har haft så har jag fått nöja med att ha hundarna i sätet med bilbälte på..men nu ska dom få sitta längst bak..så tomt det kommer kännas för mig där framme utan lilla wilma eller ella jämte (ja, en har fått sitta framme med mig för det blir för trångt i baksätet) Och så säkert dom kommer åka nu hela hela tiden. Vi kan volta och slå runt och alla människor i bilen kan dö, men hundarna sitter i sin lilla bur oskadda, ja nästan iallafall, men buren håller ju för typ allt :)

ÅH vet ni vad. har jag sagt att Ella kraffsar på dörren när hon vill in. Hon har gjort det från första början, eller ja sen det blev kallt då och vi inte längre har öppet dörren hela tiden. "så bra" Säger B. "bra att vi vet att hon vill in" "hm, kanske inte så bra när hon blir större" Tycker jag. Nu börjar hon bli större, pluss att det är skitigt och lerigt i trädgården...alltså har vi numera konstant en svart dörr i stället för vit. Och jag vet inte riktigt hur man ska få henne att sluta heller, man måste väl nästan vara ute med henne och säga åt henne när hon gör det? För när hon kraffsar så tänker jag att då öppnar jag inte, men när ska jag öppna då? Hon sitter ju där och väntar och kraffsar med jämna mellanrum, så även om jag väntar med att öppna till hon inte kraffsar så tänker hon väl säkert, "så bra, dom hörde och nu får jag komma in" ja, jag vet inte ja. MEN VET NI VAD HON GJORDE FÖRESTEN?????? igår, min lilla lilla prinsessa parade sig med katten :( Fy på henne! jag blev helt chockad, nästan.. Jag vet ju att hon gärna dominerar katten och jag säger ifrån på henne hela tiden när hon tuggar katten i nacken o så, men hon har ju aldrig parat sig med henne...nä fy..!
Föresten så undrar jag om där börjar vara löp på gång, hon tvättar sig mer och mer hela tiden...vill inte att hon ska vara så stor riktigt än vår lilla valp :)


Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0