Schenker - aldrig mer!

Uppmärksamma läsare vet att jag väntade på ett paket häromdagen. Jag skyndade mig hem efter gymmet för att de skulle komma mellan 10.30-13, sen fick jag vänta med att åka iväg och träna med hundarna. kl 13.01 hade dom fortfarande inte kommit så jag ringde schenker. Nådigt irriterad eftersom att detta var andra gången jag skyndar mig hem och sitter och väntar på dom och dom inte kommer den tiden som vi har sagt! Jag är trevlig när jag ringer eftersom jag vet att det inte är personen som råkar svara som har gjort fel, men jag är ändå bestämd!!

Nån tant svarar att jag kommit till schenker!

Jag: Hej. Jag väntar på att ett paket ska levereras hem till mig och det skulle komma mellan 10.30 och 13. och det har inte kommit!
hon: men klockan är ju 13 nu, 13.01?
jag: ja precis, och dom skulle komma med det innan 13.
Hon: ja men klockan är ju ett nu, du får ju vänta. Det kanske har hänt något på vägen!
Jag: detta är andra gången ni inte leverar mitt paket den tiden som vi har kommit överens om och nu måste ja åka! vi sa att det skulle komma innan kl 13 pga att jag skulle åka sen!
Hon: ok! har du ett nummer på paket.
Jag: ja. 5849020145
Hon: ok. jag ser ingenting här, allt ser bra ut. Det har skickats från göterborg till halmstad.
Jag: toppen! jag bor i varberg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hon: jag ska ringa dom i varberg och kolla så ser jag till att någon ringer upp dig sen.
Jag: ok tack! klick!

Sen ringer chaffören en stund senare!

Han: hej! jag fick ett samtal om att du skulle haft ett paket mellan 10.30-13. Det var mer än vad jag visste!
Jag: hehe, ok det låter ju bra!
Han: nä precis!

Ja. Ni hör ju själva. Det slutade iallafall med att han lämnade det på statiol så att jag kunde åka och hämta det där. Schenker är värdelösa. TOTALT VÄRDELÖSA!
Först ringer dom upp oss för att fråga när vi är hemma så att dom kan komma hit med paketet. Vi bestämmer en tid och dom kommer inte. Då ringer jag dom och dom säger att "oj då, det står visst fel adress på paketet så chaffören har nog inte hitta. Men är du hemma imon så kommer vi då?" Vi bestämmer en ny tid och dom kommer inte. Sen vet ni ju vad som hände! MEN SEN, när jag hämtar paketet, så ser jag att det fortfarande står fel adress på lådan????? Turelidvägen!!! Vem fan bor på turelidvägen??? Inte vi iallafall!

Dom suger. Aldrig nånsin kommer jag beställa frakt med schenker.

Kom ihåg att det är Copyright på alla bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0